Gravid naturlig etter 9 år. Bør jeg bruke progresteron?

L

Lavendelen

Guest
Hei! Jeg har ikke gått på prevensjon på ni år, og aldri fått en positiv test, utenom to prøverørsbarn. Da har jeg brukt progresteronstøtte til uke 12. Jeg har uforklarlig barnløshet, og jeg har måttet gå på progresteron på slutten av svangerskapene grunnet prematur fødsel. Burde jeg ta det nå? Har liggende… Fant ut jeg var gravid nå, er vel 12dpo
 
Hei! Jeg har ikke gått på prevensjon på ni år, og aldri fått en positiv test, utenom to prøverørsbarn. Da har jeg brukt progresteronstøtte til uke 12. Jeg har uforklarlig barnløshet, og jeg har måttet gå på progresteron på slutten av svangerskapene grunnet prematur fødsel. Burde jeg ta det nå? Har liggende… Fant ut jeg var gravid nå, er vel 12dpo
Det lureste er nok å spørre enten fastlegen eller dem som hadde med prøverørsbarna å gjøre, mtp. at du kanskje vil ha behov for å fornye resepten etter hvert som du trenger mer (eller hvis det du har liggende har gått ut på dato). Men tror ikke du vil gjøre så mye skade ved å ta litt progesterontilskudd heller, hvis du f.eks. ikke får tak i lege før over helga. Jeg har ikke påvist for lite progesteron, men har fått resept på det fra gynekologen likevel for å ta ved en eventuell ny graviditet, bare for sikkerhets skyld, siden jeg har mistet tidlig tidligere.
 
Back
Topp