gravid-misterjobben

nybaktgravid

Første møte med forumet
hei!

Fikk sjokk besked fra arbeidsgiver om at det skulle bli nedskjæringer og at flere ansatte ville miste jobben, deriblant jeg. Nå er jeg førstegangs gravid i uke 8 og lurer veldig på: hva nå? Jeg er først og fremst bekymret for att jeg ikke skal klare å skaffe meg ny jobb, da jobbmarkedet her er veldig begrenset. Og igjenn hvilke følger det vil få økonomisk når barnet kommer til. Er det noen som har erfaring med dette. Eller som er kjent med lovverket som kan gi meg litt informasjon? det hadde jeg i såfall satt veldig stor pris på

Hilsen bekymret gravid.

Hvis du har jobbet 6 av 10 siste mnd før fødselen, har du rett til permisjon og foreldrepenger. Hvis ikke, kan du få engangsstønad til innkjøp av nødvendg utstyr. Ca 40 000.

www.nav.no

du får vel dagpenger hvis du mister jobben og jeg trudde de telte som grunnlag til permisjonspenger

ORIGINAL: arleen

du får vel dagpenger hvis du mister jobben og jeg trudde de telte som grunnlag til permisjonspenger

Det gjør man også, men perm-pengene er jo berget uansett om hun oppfyller 6/10 regelen. [;)]

Men har hun mistet jobben, så jobber ikkje hun dei siste 6mnd, med mindre hun får ny jobb. Og eingangstønaden er på 35000kr. 

Back
Topp