Gravid mens man studerer (jordmorstudiet)

E-40638738

Første møte med forumet
Hei!
Noen som har erfaring med å gå eller bli gravid mens man studerer på jordmorstudiet (eller andre krevende/praksisbaserte studier)?
Føler jeg blir så treg i hodet når jeg er gravid, er egentlig ganske skoleflink, men redd for at graviditet, masterstudiet og en 2-åring hjemme skal bli for mye

Jeg begynte på master da mini var 2 mnd. Det gikk kjempefint helt til jeg skulle begynne på masteroppgaven med en 1.5åring hjemme og ikke i barnehage. Der var ikke fult så lett, hehe. Så måtte utsette det. Men men. Det kommer nok til å gå fint skal du se :D

Jeg begynte på master da mini var 2 mnd. Det gikk kjempefint helt til jeg skulle begynne på masteroppgaven med en 1.5åring hjemme og ikke i barnehage. Der var ikke fult så lett, hehe. Så måtte utsette det. Men men. Det kommer nok til å gå fint skal du se :D
Takk for svar ❤️

Hei!
Noen som har erfaring med å gå eller bli gravid mens man studerer på jordmorstudiet (eller andre krevende/praksisbaserte studier)?
Føler jeg blir så treg i hodet når jeg er gravid, er egentlig ganske skoleflink, men redd for at graviditet, masterstudiet og en 2-åring hjemme skal bli for mye
Jeg gikk en videreutdanning på masternivå når jeg var gravid med første. Første året var uten praksis dog, og det var året jeg var gravid. Andre året hadde jeg en nyfødt hjemme, og fullførte likevel. Det tøffeste var å fullføre høstsemesteret med en 0-3 måneder gammel baby, som gjorde det veldig vanskelig å lese. Deretter var det en praksis i 8 uker når baby var 7-9 måneder. Det var tøft på den måten at jeg ikke var helt klar for å forlate henne så mange timer + at praksisen var med turnus, som var litt krevende med tanke på legging og amming.

Hadde jeg gjort det på nytt, så hadde jeg fullført førsteåret som gravid, men utsatt andreåret til baby var blitt 1 år.

Til høsten neste år skal jeg begynne på ny master som har mye praksis, med en 1- og 3-åring hjemme - men det blir selvsagt noe helt annet☺️

Back
Topp