Gravid, men ikke planlagt

Engel

Forelsket i forumet

Vet ikke hvor jeg skal begynne. Er på overtid med mensen og den er alltid stabil hos meg. Jeg føler det på kroppen. Kjenner allerede bekkenet krangler og er trett, og har mye hodeverk. 

Fra før har vi 4 barn i alder 8, 7, 4, og 8 mnd, og nå er jeg muligens gravid igjenb tross prevensjon. Jeg er egentlig lykkelig, men noe inni meg sier også at jeg ikke får lov og være lykkelig og det er vondt. 

Har ei bestevennine som sier at hun ikke støtter meg om jeg skulle bli gravid igjen, for hun er den type at man skal ha to barn og ikke mer for da mener hun at ikke alle barna får samme oppmerksomhet. Jeg har bokstavligtalt viet livet mitt til ungene mine og jeg elsker det! Alt jeg gjør gjør jeg med ungene mine. Hun mener jeg burde brukt mer tid på meg selv, men jeg bare trives med slik jeg har det:) skal også sies at denne veninna mi ikke har barn selv.

Vi har god stabil økonomi, hus med soverom til alle barna, inkl dette som kommer. Bil som er stor nok har vi. Ja, alt er greit på den fronten. Eneste er at jeg enda er i lære (har tatt utdanning på nytt) så er litt skummelt å gå fra permisjon til permisjon omtrent, jeg mangler bare 6 mnd av læretiden min.

Er så lei av alle spørsmålene rundt meg: har dere ikke hørt om prevenbsjon? Skal dere befolke hele verden alene osv. Er så oppgitt og lei over at alle skal ha ei mening om hva vi skal gjøre. Skal jeg liksom måtte ta abort bare for alle rundt meg synes det er best? Jeg får keisersnitt og kunne tenkt meg denne gang og bli sterilisert under keisersnittet.

Vet foreldrene mine hadde støtta deg, men ingen andre i familien. Jeg er trist, lei og redd. 

Er så mot abort. Er det så ille og få 5 barn? er vel ikke alene om det? Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men jeg kjenner at jeg er redd. Redd alle de kommenetarene jeg vil få, redd alt:( Vet ikke hva jeg vil med dette, men har ingen å snakke med det om. Kjenner det er så trist at verden kan være så dømenede:(

Gratulerer med graviditeten...og så lei meg jeg er for at du har så idiotiske mennesker rundt deg.... Så lenge du sjøl føler at dette er noe du er klar for,så kan de andre bare ryke og reise. Jeg vet om flere som er mamma til både fem og seks, og selv om det innimellom er hektiske dager,så har alle disse barna en trygg og god oppvekst med foreldre som engasjerer seg i hobbyer, kjører rundt på kamper, oppvisninger og skolearrangement. Håper virkelig ikke du tar abort pga.en gjeng med dustehuer...skal det valget taes må det gjøres fordi det er noe dere vil og føler er riktig... Selv om jeg er ny på forumet,så ser det ut som det er en god gjeng her inne, er sikker på jeg snakker for flere når jeg sier at du hvertfall alltid kan prate med oss :D

Gratulerer med graviditetenemoticon
Trist at du ikke klarer å glede deg pga andre rundt deg. Lykke til og følg ditt hjerte...

Lykke til...

Mamma har 5 barn og jeg har elsket å hatt en stor familie.
Hun var ikke så flink til å se alle barna, men det er opp til en hver tror jeg.
Om dette er rett for deg så er den ingen "venninne" som skal fortelle deg at du ikke burde får flere.
Kanskje etter denne kan mannen din ha en aldri så liten snipp snapp operasjon?
Nei, dette ordner seg. Så lenge de viktigste tingene som økonomi og hus er på plass så kjør på:) Dette barnet kommer til å være heldig å være yngst i en stor flott familie :)

Hei og gratulerer så masse. når jeg leste ditt innlegg, så var det som og lese meg selv,bare jeg venter barn nr 4. jeg er i helt samme situasjon som deg, at folk sier det og det og samt nær familie. pappa vet jeg blir glad men ikke mamma. hun mener vi har mere en nok. og har og ei vennine som mener det er nok med to.

Jeg selv satt i går og bare gråt og gråt for jeg er gravid igjen. og fortalte det til mitt gamle forum at jeg venter nr 4. jeg er i stort sjokk. men følg hjertet ditt. Jeg er sikker på det vil gå helt fint. merker ikke mye forskjellen på 4 til 5 tror jeg. jeg er her om du vil snakke.

klemmer

gla'jenta78 skrev:
Gratulerer med graviditeten...og så lei meg jeg er for at du har så idiotiske mennesker rundt deg.... Så lenge du sjøl føler at dette er noe du er klar for,så kan de andre bare ryke og reise. Jeg vet om flere som er mamma til både fem og seks, og selv om det innimellom er hektiske dager,så har alle disse barna en trygg og god oppvekst med foreldre som engasjerer seg i hobbyer, kjører rundt på kamper, oppvisninger og skolearrangement. Håper virkelig ikke du tar abort pga.en gjeng med dustehuer...skal det valget taes må det gjøres fordi det er noe dere vil og føler er riktig... Selv om jeg er ny på forumet,så ser det ut som det er en god gjeng her inne, er sikker på jeg snakker for flere når jeg sier at du hvertfall alltid kan prate med oss :D

sign

Hei- og gratulerer så mye med spiren!

Hva synes mannen din om dette da? Du og han er vel de eneste som har stemmerett i denne situasjonen, og hvis dere to kjenner at dete går bra, så GÅR DET BRA!!!

Kommentarer vil alltid komme: Har du ett barn, må du få ett til. Har du to jenter, burde du få en gutt. Har du tre barn, er det plutselig mer enn nok. Har du 5 barn, overbefolker du verden og må kjøpe buss....... Jeg kommer sikkert med slike kommentarer av og til, helt ubevisst!!!

Mine foreldre har 5 og 6 søsken. De har aldri manglet noe og har vokst opp til normale mennesker, selv om ressursene var begrenset materialt sett. Hvorfor skal vi spare på kjærligheten og midlene, hvis vi føler at det er nok til alle?

Og den bestevenninna di hadde jeg nok satt på plass og evt. degradert hvis jeg var deg. Ordentlige venner støtter hverandre UANSETT!!!

Dere er ikke de eneste i verden som får 5 barn, og dere kommer ikke i Se og Hør før dere får minst 10!!!

Lykke til, og gled dere over at dere er så fruktbare!!!

gla'jenta78 skrev:

Enig:)

Kjære deg. Velkommen og gratulerer så masse. Klart du skal glede deg over og nyte svangerskapet. Vi er forskjellige, og ikke noe er vel bedre enn å få vokse opp i en stor familie der en er ønsket og velkommen og mamman faktisk prioriterer barna sine. Høres ut som den lille får det supert hos dere, og ikke la noen ødelegge gleden din. Hun veninna di hørtes ikke ut som noen særlig god veninne. Vi er alle forskjellige, og det viktigste er å gjøre det som er riktig for en selv. Enten det er å få flere eller ingen barn. Lykke til :)

Gratulerer og velkommen hit!!

Alle skal dessverre ha meninger om hva andre bør gjøre, og enkelte klarer dessverre ikke holde meningene for seg selv heller:(.

Lytt til hjertet og gjør det som føles rett for dere;).

Back
Topp