Gravid, men får ikle unnfangelses datoen til å stemme??

M

MNybakt

Guest
Er nå gravid for første gang, og har nettopp hvert på tidlig UL for å finne ut hvor langt jeg på vei.

Jeg er nå 8+1 dager på vei, og første dag i sist mens var 23.juli. Så det stemmer jo forsåvitt greit.
MEN, jeg hadde samleie 28 juli og 11 august, og utifra hva jeg har regnet på så skulle unnfangelsen ha funnet sted irundt 6 august??

Noen som vil fylle hode mitt med en logisk forklaring her? Redd for att jeg egentlig er lenger på vei men att det er noe galt med lille som gjør att h*n er mindre for "alderen" :( Lille hadde forøvrig 135 flotte slag i minuttet <3
 
Hei:) du er nok ikke lenger på vei☺️ hvis du har vanlig syklus på 28-29 dager,så regnet jeg ut at du er 8+2 og har termin 2 mai.

Men ordentlige mål får du på ordinær ul,da får du også fastsatt termin :) men tidlig mai er det hvertfall siden du hadde siste mens 23 :) du ble nok gravid på den første sexen,iom at du har blitt målt til 8 uker..
 
Husk at sædceller kan leve i nesten 1 uke hvis de har gode forhold. Jeg ville ikke hengt meg opp i unnfangelsesdatoen, det er datoen for termin som er det du skal forholde deg til når du har vært til oul:)
 
Eggløsning og lutealfase kan også variere i en syklus, så en ukes forskyvning er helt normalt.
 
Tusen takk for svar alle sammen :) veldig mye å sette seg inn i med tanke på graviditet, å da er det greit å få fjerna litt grunner til stress :)
 
Du er ikke aleine om å ikke få ting til å stemme :p jeg får det heller ikke til, har termin i slutten av oktober, fått det bekreftet på 3 ultralyder men i mitt hode stemmer det ikle, men må bare stole på ekspertene, og i mitt tilfelle dem ligger 3 uker før jeg mener jeg skulle hatt termin, så klager ikke ^^
 
Sæd kan overleve i skjeden i flere dager :) så unnfangelsen trenger ikke å ha skjedd den dagen dere hadde sex
 
Back
Topp