Gravid med tvillinger?

Mamu

Andre møte med forumet
Hei,
Vet dette bare blir spekulasjoner - men spør likevel.
Jeg tok en test idag, ikke morgenurin og den var svak positiv. Skal ikke ha mensen før lørdag og dette var en vanlig graviditetstest - altså ikke en som slår ut tidlig. Er det stor sannsynlighet for tvillinger her?

Skal også nevnes at jeg har vært kvalm og uggen en ukes tid + at jeg hadde skikkelig ømme bryster dagen etter EL.
Med førstemann hadde jeg svaaak positiv test to dager før mens, men da tok jeg en «tidligtest». Da var jeg også kvalm et par dager før jeg testet.

E98C8EDC-5A61-44C5-88C4-2065DE64229E.jpeg
 
Nei, ikke noe større sansynlighet for tvillinger med tidligere positiv test sånn sett. Det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Noen som venter tvillinger kan få svak positiv test dagen før de venter mensen, mens andre som venter kun ett barn kan teste ganske sterkt positivt allerede 5 dager før ventet mens. Men spennende tanke, som jeg faktisk tenkte selv da jeg ventet min lille. Da leste jeg meg opp om det, og spurte fastlegen min også. Viste seg at det bare var en der inne til tross for at veldig mye HCG. :) Det kan jo også hende at du er litt lenger på vei enn du tror også? Om du ikke er helt sikker på eggløsningsdagen. Uansett - gratulerer så mye! :love2
 
Nei, ikke noe større sansynlighet for tvillinger med tidligere positiv test sånn sett. Det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Noen som venter tvillinger kan få svak positiv test dagen før de venter mensen, mens andre som venter kun ett barn kan teste ganske sterkt positivt allerede 5 dager før ventet mens. Men spennende tanke, som jeg faktisk tenkte selv da jeg ventet min lille. Da leste jeg meg opp om det, og spurte fastlegen min også. Viste seg at det bare var en der inne til tross for at veldig mye HCG. :) Det kan jo også hende at du er litt lenger på vei enn du tror også? Om du ikke er helt sikker på eggløsningsdagen. Uansett - gratulerer så mye! :love2

Takk for svar og gratulasjon Det passer fint med «bare» en da vi har en på 9 mnd fra før.
Er helt sikker på eggløsningsdagen, så helt sikker på hvor langt jeg er på vei
 
Spennende med to tette! :) Hvor mange dager etter eggløsning var du da du tok denne testen? Jeg kan legge ut bilde av min da jeg var like langt. Brukte de samme testene selv og fikk ganske sterk test tidlig. :bounce Betyr jo ingenting, men moro å sammenligne synes jeg da jeg ventet min lille skatt.:Heartblue
 
Spennende med to tette! :) Hvor mange dager etter eggløsning var du da du tok denne testen? Jeg kan legge ut bilde av min da jeg var like langt. Brukte de samme testene selv og fikk ganske sterk test tidlig. :bounce Betyr jo ingenting, men moro å sammenligne synes jeg da jeg ventet min lille skatt.:Heartblue

Ja, veldig spennende! 12 dager etter eggløsning. Ja, gjerne :)jeg også syntes det er gøy!:Heartblue

Ser forresten at emojiene mine ikke kom med på forrige - var ikke meningen å virke sur haha!
 
Hehe, nei det går helt fint! :laughing002 Jeg trodde man kunne bruke de emojiene som lå på telefonen jeg, men de dukket aldri opp, haha. Litt mer tungvint når man må inn å lete etter de hver gang, men sikkert en vanesak det også.

Her er min fra 12 dager etter eggløsning. :love017 Testet positivt 10 dager etter eggløsning også, med digitaltest.

Skjermbilde 2023-01-19 kl. 16.18.49.png
 
Hehe, nei det går helt fint! :laughing002 Jeg trodde man kunne bruke de emojiene som lå på telefonen jeg, men de dukket aldri opp, haha. Litt mer tungvint når man må inn å lete etter de hver gang, men sikkert en vanesak det også.

Her er min fra 12 dager etter eggløsning. :love017 Testet positivt 10 dager etter eggløsning også, med digitaltest.


Se der ja - sterk og klar! :Heartblue jeg tok en til nå («tidligtest- samme type) og den var omtrent som din. Så da krysser jeg fingrene for at det bare er en der inne, selv om to er velkommen det også (bare veldig mye mer skummelt og travelt haha).
 
Ja, veldig spennende! 12 dager etter eggløsning. Ja, gjerne :)jeg også syntes det er gøy!:Heartblue

Ser forresten at emojiene mine ikke kom med på forrige - var ikke meningen å virke sur haha!

Denne ser heeeelt gjennomsnittlig ut til å være 12dpo. :) Har hengt inne på prøveforumet en stund, og det er mange som får sterkere enn dette, men likevel venter bare 1 :)
Sånt er individuelt, samt at det kommer an på når egget fester seg. Det kan feste seg allerede 6dpo, men også så sent som 10-12 dpo. Og det er jo klart det vil være vesentlig forskjell på hCGet i starten da ❤️
 
Og - gratulerer! :)
 
Back
Topp