Gravid med sykdom

frustubbis

*Stolt mamma*
Augustmødrene 2014
Hei alle sammen!

Jeg er 25år fra Østfold, og har termin 21.aug (foreløpig dato)... Dette er mitt første barn, og har brukt 2,5år før spiren ville feste seg!

Min utfordring under svangerskapet er at jeg både har Fibromyalgi og Me. Er det flere her inne med slike utfordringer i tillegg til de "vanlige" symptomene?

Foreløpig har jeg ikke merket stort. Eneste er at jeg har sovet litt mer enn vanlig, men det er nok mer ME'n sin skyld enn graviditeten. Har vært litt småkvalm inni mellom, og cola fra boks smaker IKKE godt! hehe...

Først og fremst gratulerer og velkommen :)

Jeg har ingen sykdommer som dine, men håper du finner noen du kan snakke med. :) håper graviditeten er en opptur og en fin opplevelse :)

Takk for det!
Hvis alle dagene er som i dag så er jeg faktisk friskere som gravid enn jeg er til vanlig! :):) hihi

Gratulerer med graviditeten!
Har noe problemer med stoffskifte, men blir ikke akkurat det samme. Blir ikke noen spesielle følger mtp graviditeten, vanlig blodprøver og medisinering..
Lykke til :)

Gratulerer og velkommen :) har ikke samme utfordringer som deg, men har en stoffskiftesykdom så jeg må stå på klexane i slutten av svangerskapet. Og er født med leppe og ganespalte så det blir noen bekymringer ift om babyen skulle fått det. Har to barn og ingen av de har fått det da :) Og så har jeg fremfall av alle mulige ting så blir nok sykemeldt føre jeg rekker å komme tilbake til jobb fra den permisjonen jeg er i nå :p

Gratulerer og velkommen :) har ikke samme utfordringer som deg, men har en stoffskiftesykdom så jeg må stå på klexane i slutten av svangerskapet. Og er født med leppe og ganespalte så det blir noen bekymringer ift om babyen skulle fått det. Har to barn og ingen av de har fått det da :) Og så har jeg fremfall av alle mulige ting så blir nok sykemeldt føre jeg rekker å komme tilbake til jobb fra den permisjonen jeg er i nå :p
Har du høyt eller lavt? Har høyt selv, men går ikke på medisiner, svinger litt hos meg :p

Hei fru-endelig:greet025

Gratulerer med baby i magen:)!!:D

Selv er jeg prøver,men har mistet 1 gang,så får se hva denne pp bringer :)

Så til spørsmålet ditt; Jeg er ryggoperert og sliter med ryggen den dag i dag, samtidig går jeg på smertestillende for å minske nervesmertene jeg får.

Er mye i aktivitet og det hjelper veldig, men selvfølgelig vil et svangerskap tære på,KANSKJE sette meg i større problemer,men den sjansen er jeg villig til å ta ....

Masse lykke til:D

Hei fru-endelig:greet025

Gratulerer med baby i magen:)!!:D

Selv er jeg prøver,men har mistet 1 gang,så får se hva denne pp bringer :)

Så til spørsmålet ditt; Jeg er ryggoperert og sliter med ryggen den dag i dag, samtidig går jeg på smertestillende for å minske nervesmertene jeg får.

Er mye i aktivitet og det hjelper veldig, men selvfølgelig vil et svangerskap tære på,KANSKJE sette meg i større problemer,men den sjansen er jeg villig til å ta ....

Masse lykke til:D

Hei! Takk for det!:) ryggsmerter vet jeg alt om, så føler med deg! Selv bruker jeg delisan på ryggsmertene. Har lest at det heldigvis ikke er skadelig for barnet!

Er litt bekymret, for det er en risiko for at jeg kan bli 10 ganger værre enn jeg er når jeg føder. Så jeg kan risikere å bli sengeliggende i flere mnd. Alene på et mørt rom.... men er også mulighet for at jeg blir bedre så satser på det siste!

Jeg forstår godt hva du mener, smerter i seg selv kan jo slå en helt ut.... Jeg (pga omstendighetene) har valgt å planlegge så godt det lar seg gjøre når dagen kommer at det er en baby der. Blir vanskelig og uforutsigbart om man ikke har noen forutsetninger.

Jeg har akkurat de samme tankene som deg, er jo ingen hemmelighet at en svangerskap er tungt for en frisk kropp. Men, så har det noe hva man selv definerer som frisk da. Jeg er frisk fordi jeg kan gå og være ute i aktivitet,samt alle de tingene mange tar for gitt.

Jeg kommer til å velge å ta 1 dag om gangen. Vi har ei datter på snart 6 år (frisk som en fisk) også, og hun ble født 1810 gr pga morkakesvikt, så en liten hindring der også. Får full oppfølgeling for begge deler på sykehuset når jeg blir gravid, spørsmålet er om legene synes det er en god ide og bli gravid, sett alt i sammenheng, men er et STOORT ønske. Jeg er snart 30 så klokka tikker om det skal blo noe :)

Syns jeg leste om en annen her inne med ME som sa hun hadde hørt at graviditet hjalp på me´en.

Syns jeg leste om en annen her inne med ME som sa hun hadde hørt at graviditet hjalp på me´en.

Har lest begge deler.... :) men hadde jo ikke gjort noe det! Graviditet som kurerer ME:):)

Hadde jo vært toppen av kransekaka det da:) Jeg tror det går bra for deg ;)

Jeg har også ME. Og har hørt flere si at de følte seg helt friske under graviditeten.
Foreløbig er ikke dette min erfaring, da jeg er mye mere sliten og trøtt enn til vanlig,
Men om det er ME'n eller graviditeten vet jeg ikke, men satser på at det kommer seg ;)

Jeg har CFS, er 12 uker på lørdag. Pratet med overlegen på Oslo Universitetssykehus om dette, og det er vanlig at man med denne sykdommen føler seg bedre ca etter de fire første mnd av svangerskapet. Med bedre mener jeg mye bedre enn du er til vanlig når du ikke er gravid. Dessverre vil en fødsel være en ekstra stor påkjenning, og mest sannsynlig vil man bruke mye lenger tid enn det som er normalt for å hente seg inn igjen. Har personlig vært veldig åpen ovenfor de nærmeste om dette og sørget for at støtteapparatet står klart om vi skulle trenge mye hjelp :-)

Back
Topp