Gravid med prolaps.....

Silje28

Forelsket i forumet
jeg gruer meg litt til å få stor mage denne gang...grunnen til det er at  jeg har en prolaps i ryggen som jeg ofte er plaget med. Lurer litt på hvordan det er å gå gravid med prolaps...noen som har erfaringer med det?
Håper å få jobbe til det siste, men jobber på småbarnsavd i barnehage så det sier seg vel selv at kanskje det kan bli vanskeli...jeg krysser fingre og tær!! [:)]

Eg har ikkje prolaps no lenger, men etter tre ryggoperasjoner for det i 08 (februar,mars og oktober) Så skal eg ordne meg fysioterapi tidlig, anbefaler deg å gjere det same. Da kan du gjerne holde det i sjakk[:)] Lykke til[:)]

Jeg hadde en prolaps i høst..
fikk ikke fysioterapi henvisning så gikk kun til kiropraktor og måtte betale selv.

Fikk prolaps nå igjen - 2 dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid! Lå rett ut i en uke og klarte ikke sove for klarte ikke igge godt.
Legen tok meg på alvor da, så jeg er sykmeldt fra jobb på 3 uka.. ser ut som det blir en uke til.. så har jeg ferie så får jeg se..

Jeg kan virkelig ikke sitte, kun ligge eller gå (men ikke gå for mye da får jeg bare vondt)
Får fysioterapi 2 ggr i uken nå og det har hjulpet
og det får jeg nok utover graviditeten pga at jeg kan få det igjen når jeg blir strre (og det vil jeg jo ikke ha!!)

Jobber på kontor som grafsk designer og må nok få en bedre stol og heve/senke pult så jeg kan variere for ikke å sitte 8 timer hver dag.

Mitt råd:
forebygg, ta fysio (el) et par ggr i mnd enten at du bet selv eller får henvisning!!

Back
Topp