Gravid med nr 3.

• Trådstarter Trådstarter J
  • Opprettet Opprettet

J

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Vårspirene 2021
September To Remember 2022
Er gravid med nr 3, og symptomene kom styggelig tidlig. Er 5+0 i dag og rimelig sikker på at eg har fått bekkenlåsning allerede i ene siden og den andre følger etter, smerten stråler bak i rompå og ned i låret. Har vondt i korsryggen på begge sider, og noe vondt på venstre side, merker det og blir verre og verre siden eg belaste sidene feil.
Eg slite med smerter til vanlig og har slete med spesielt høyre side etter forrige svangerskap som er nå over 3 år siden. Fekk bekkenløsning i uke 10-12 forrige gang og gikk mye på krykker for å avlaste.
Er det flere som har opplevd såpass med bekken smerter så tidlig? Noe tips for å lindre smerten litt?

Hei. Jeg er 4+1, og har samme følelse som du beskriver. Om jeg går så kjenner jeg det litt, er absolutt værst når jeg ligger. Stråler, værker, og har vondt i ryggen, mellom lårene og føler det stråler imellom underlivet mot høyre side. Vanskelig å forklare. Det murrer endel også. Utenom dette har jeg symptomer som vonde pupper, og migrene. Er også trøtt. Jeg har aldri hatt bekkenløsning før, er dette tegn på det? :hungover:

Last edited:
Hei. Jeg er 4+1, og har samme følelse som du beskriver. Om jeg går så kjenner jeg det litt, er absolutt værst når jeg ligger. Stråler, værker, og har vondt i ryggen, mellom lårene og føler det stråler imellom underlivet mot høyre side. Vanskelig å forklare. Det murrer endel også. Utenom dette har jeg symptomer som vonde pupper, og migrene. Er også trøtt. Jeg har aldri hatt bekkenløsning før, er dette tegn på det? :hungover:
Ja kan vell være det eller at en kjenne at ting feste seg og begynne å strekke seg. Har du vært gravid før?

Ja, har en datter på 9 år. Jeg er selv 29
Eg e 25 å har to jenter som er født 2015 og 2017 så er ei stund siden forrige svangerskap her også. Har også fibro som sikkert gjør det hakke verre. Får belage meg på sengeliggende svangerskap da, jaja så lenge alt er bra med barnet i maget så kan eg leva i bevegelsen resten av livet

Eg e 25 å har to jenter som er født 2015 og 2017 så er ei stund siden forrige svangerskap her også. Har også fibro som sikkert gjør det hakke verre. Får belage meg på sengeliggende svangerskap da, jaja så lenge alt er bra med barnet i maget så kan eg leva i bevegelsen resten av livet
Lykke til :love7 Når jeg sitter nå og ser på TV så kjenner jeg det veldig da også. Gjør du også det? Synes det er såpass at det slår meg nesten litt ut. Kjenner at det strekker og værker skikkelig. Glad jeg ikke skal jobbe denne uken for man blir jo ganske sliten :sleep011 Jeg har ikke hatt følelsen av å være kvalm enda men uggen, hvis jeg ikke spiser så kan jeg få en sånn intens sult følelse. Regner med at kvalmen kommer, hadde hypermesis med datteren mim, men da var jeg 19. Alder kan ha noe å si haha :smiley-chores011

Lykke til :love7 Når jeg sitter nå og ser på TV så kjenner jeg det veldig da også. Gjør du også det? Synes det er såpass at det slår meg nesten litt ut. Kjenner at det strekker og værker skikkelig. Glad jeg ikke skal jobbe denne uken for man blir jo ganske sliten :sleep011 Jeg har ikke hatt følelsen av å være kvalm enda men uggen, hvis jeg ikke spiser så kan jeg få en sånn intens sult følelse. Regner med at kvalmen kommer, hadde hypermesis med datteren mim, men da var jeg 19. Alder kan ha noe å si haha :smiley-chores011
Her kjenne eg nå smerte hele tiden, uansett hva jeg gjør. Å gå er det beste men blir verre i etterkant, når jeg setter meg ned eller legger meg ned. Kvalmen er av og på ennå men forvente nesten mer kvalme når ukene begynne å gå nå. Forrige svangerskap va eg bare kvalmen og spydde lite, kvalmen kom for fult rundt uke 10. Me første spydde eg fra uke 5 til hu kom ut.
Jeg studerer og har mye nettbasert pga korona så klarer enn så lenge å få det med meg. Ska også skrive bachelor i fra november og håpe formen er bedre så eg kan fullføre det. Om eg må kaste inn håndkle til jul eller om eg kan fortsette får jeg ta når den tid kommer, orke ikkje å stresse med det. Eneste jeg vet er at praksis i barnehagen ryker lett dette semesteret. Den er i teorien 14 september som ikke er veldig lenge til.

Fikk ikke Bekkenplager før rundt 14-15 uker. Da hadde jeg ingen plager med nr 1 og med nr 2 så hadde jeg 2 episoder av Bekkenlåsning. 3. Svangerskap var dessverre mye tøffere på kroppen min enn nr 1 og 2

Back
Topp