Gravid med mens?

Livaaa

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har prøvd en stund å bli gravid. Sluttet på prevensjon for over et år siden. BF jobber mye på sjøen, så vi utnytter periodene han var hjemme. Han var hjemme dagen jeg hadde eggløsning (rundt 23 november) da prøvde vi oss både morgen og kveld. Til vår store skuffelse fikk jeg mensen 2 uker senere:( jeg skulle i følge FLO appen få menstruasjon i dag. Forrige menstruasjon var fra 5-8 desember.
Kan det ha vært at jeg kan ha hatt en frsteblødning den perioden eller går det kanskje an å ha mensen første tiden som gravid?
Har disse ukene slitt ned dårlig mage, vært sliten og tett nese. Kjenner meg ekstremt håpefull og håper virkelig ikke jeg blir like skuffet denne gangen også.
Kan nevnes at BF ikke har vært hjemme siden den gangen i november. Hardt å være sjømannsfrue...

Mensen har du nok ikke hatt (om du er gravid nå), da
må det eventuelt ha vært en annen type blødning. Har du tatt en gtest? Det er nok det mest sikre beviset på om du er gravid eller ikke :)

Det kan ha vært bortfallsblødning som virker som tr

Jeg kjenner 2 stk som hadde mensen til riktig tid hver mnd gjennom hele svangerskapet. Derfor tok det flere mnd før de fant ut at de faktisk var gravide. For de visste ikke de var gravide siden de hadde mensen. Begge har nå den dag idag friske og fine barn :) så det kan jo være en mulighet. Men kan også ha vært mensen og at du ikke er gravid. Ta en test for å være sikker

Jeg fikk “mensen” et par dager tidligere enn forventet - instense magekramper og smerter den første dagen! på det jeg trodde var CD 10/11 hadde jeg litt brunt på tørk og så fersk blod? da ringte bjellen og jeg sendte mannen ut etter test som var knall positiv! :)

Kan jeg spørre deg om hva bortfallsblødning er? :)

Det er en blødning som kommer etter man slutter på hormonprevensjon
Siden ts sier hun sluttet med dette for 1 år siden, tviler jeg på at det er tilfellet her.

Til ts, ta en test :) noen blør litt som gravide, andre gjør det ikke. Om man blør som gravid, er det naturligvis ikke mensen som i den blødningen man har når hele slimhinnen blør ut fordi et egg ikke har festet seg, men blødninger som følge av hormonforandrinher og gjerne skjøre slimhinner.

En test vil gi riktig svar nå som det er så lenge siden forrige befruktningmulighet, og er du gravid, er du jo et stykke på vei, så da trenger man ikke vente på morgenurin heller :)

Lykke til

Jeg har hatt "mens" når jeg har vært gravid, trodde ikke jeg var gravid før jeg fikk positiv test mnd etter blødningen - kom på oul og var tre uker og noe lengre på vei - han er tenåring nå:D

Ååånå blir jeg håpefull her! Ingen mens enda, men kjenner små murringer som kan være antydninger til menstruasjonssmerter :(

Det er en blødning som kommer etter man slutter på hormonprevensjon
Siden ts sier hun sluttet med dette for 1 år siden, tviler jeg på at det er tilfellet her.

Til ts, ta en test :) noen blør litt som gravide, andre gjør det ikke. Om man blør som gravid, er det naturligvis ikke mensen som i den blødningen man har når hele slimhinnen blør ut fordi et egg ikke har festet seg, men blødninger som følge av hormonforandrinher og gjerne skjøre slimhinner.

En test vil gi riktig svar nå som det er så lenge siden forrige befruktningmulighet, og er du gravid, er du jo et stykke på vei, så da trenger man ikke vente på morgenurin heller :)

Lykke til
Ja, du har naturligvis rett. Tenkte mer på at kroppen fortsatt kan ha mensen når den skal.

Ja, du har naturligvis rett. Tenkte mer på at kroppen fortsatt kan ha mensen når den skal.

Ja, sånn ja :)
Har vel hørt om noen tilfeller hvor det kommer blødning med 4 ukers mellomrom, tror ikke det er så vanlig, men det skjer jo :)

Ja, sånn ja :)
Har vel hørt om noen tilfeller hvor det kommer blødning med 4 ukers mellomrom, tror ikke det er så vanlig, men det skjer jo :)
Det skjedde med meg. Men bare de to første mnd. Andre mnd var det veldig mye mindre enn en vanlig tr da

Back
Topp