Gravid med lungebetennelse, noen?

Ida82

Forumet er livet
Noen som har erfaring med det?  Og kanskje er det noen som har hatt det like sent i svangerskapet som meg? Er 32 uker...
Jeg har det nå nemlig. HOlder på å bli gal av all den hostinga. Hadde forkjølelse en uke før det begynte, så har hosta tett i 2 uker nå. Har tatt en antibiotika kur som varte i 3 dager. Men merker ikke forskjell. Siste dagen var fredag i forrige uke. Skal snakke med legen igjen i dag, vet ho har forslag på en kur til (som har rådført seg med gyn på sykehuset). Den var vist farlig for hjerteutviklingen til babyen i begynnelsen av svangerskapet. Ikke påvist noe sent i svangerskapene... Men merker jeg er litt skeptisk, men likevel så desperat at jeg vurderer.

Hvis det er noen her som har hatt lungebetennelse, hva fikk dere?? Eller gjorde dere? Virker jo som det aldri tar slutt. Følte jeg hosta mindre på mandag, men i går og i natt var det grusomt igjen....

Hmm...jeg er ikke så langt på vei som deg da, men jeg fikk beskjed av legen at jeg hadde slått positivt ut på prøver som kikhoste og mycoplasma (det er vel lungebetennelse). Dette fikk jeg da vite 2-3 uker etterpå, fikk ikke behandling for det pga at han ville se det an da jeg er gravid. Men for hosten fikk jeg cosylan, som jeg kun skulle ta ved behov og max 10ml, og det hjalp meg på hostingen. Jeg er ennå ikke helt i vater med kroppen, har holdt på 1 1/2 mnd, men det kommer seg nå. Så jeg ville spurt om å fått cosylan hvis ikke annet hjelper...

Tusen takk for svar! Jo glemte å skrive at jeg har fått cosylan, men på meg så har den ikke hjulpet... Kroppen min er tydeligvis vrang.
Og off, såååååå lenge du har måtte gjennomgå :( Ønsker deg virkelig frisk nå ja!!!
Selv så får jeg så mange kynnere pga all hostingen og det strekker rundt magen kjenner jeg. Er mycoplasma jeg også har, er vel det som er sånn stille lungebetennelse.... MEn altså stille og stille fru blom :p

Jada det kommer seg nå så, takk for det:) Håer det gir seg til deg også, den hostinga er noe drit altså, masse god bedring:)

MissVixen skrev:
Jada det kommer seg nå så, takk for det:) Håer det gir seg til deg også, den hostinga er noe drit altså, masse god bedring:)

Tusen takk :)

Back
Topp