gravid med kort lutealfase?

håper på skatt4

Glad i forumet
Jeg har funnet ut at jeg har hatt lutealfaser på 11,12 og 10 dager de mnd jeg har testa me eltester.
Bekymrer meg for at det er grunnen til at jeg ikke blir gravid....
Hvor lang er deres?Altså tiden fra eldagen til mens,men eldagen og mensdagen skal ikke regnes,kun dfagene i mellom

Jeg har hørt at det kan påvirke evnen til å bli gravid ja. Ville tatt det opp med legen din. Evt søke litt rundt på nettet etter litt mer fakta. Har man under 10 dager regnes det som "defekt".  Så 10 og 11 er helt sikkert ikke bra.
Men lutealfasen må være på minimum 10 dager for å være gravid, så det er jo akuratt på grensa. Ville tatt kontakt med en spesialist.

Problemet ved kort lutealfase/lutealfasedefekt er at slimhinnenene i livmoren ikke rekker og bygge seg sterk nok til at et foster kan feste seg og vokse.

Etter eggløsning dannes et legeme som heter corpus luteum. CL produserer progesteron og østrogen, slik at slimhinnene gjør seg klare for å ta imot et befruktet egg..

Jeg hadde lutealfase på 9 dager. Ble gravid på tredje (eller var det fjerde?) forsøk [:)] Prøvde en rekke kjerringråd da, kan jo hende det hadde litt å si [:)]

Har søkt om det og 10-16dager er normalt.Det er under 10 dager som gjør at man må være oppmerksomme,men flere har blitt gravide og hatt7-8dagers LF-fase-
Synes det er littdrygt å kontakte spesialist når det er første mnd jeg har hatt så kort LF-fase.11-12 er greit.Egget trenger 7-10dager noen ganger færre dager på å feste seg.

ORIGINAL: Cinnamon*

Problemet ved kort lutealfase/lutealfasedefekt er at slimhinnenene i livmoren ikke rekker og bygge seg sterk nok til at et foster kan feste seg og vokse.

Etter eggløsning dannes et legeme som heter corpus luteum. CL produserer progesteron og østrogen, slik at slimhinnene gjør seg klare for å ta imot et befruktet egg..

Det er litt feil noe av det du skriver... slimhinnene rekker å bygge seg opp, men de rekker ikkje å motta signalet fra embryoet om at de ikkje skal nedbrytes og starte menstruasjonen.

Back
Topp