Gravid med jente, ikke kvalm

Glitter2018

Flørter med forumet
Septemberhjertene 2018
Hei! Lurer på en liten ting.

Finnes det noen her som har ventet jente, men ikke vært kvalm første trimester? Har det vært andre plager, eller har dere følt dere fine?
 
Var ikke kvalm et sekund da jeg var gravid med frøkna. Ingen plager utover at jeg var trøtt.

Men var ikke kvalm da jeg var gravid med gutten heller....
Også vært gravid hvor svangerskapet ikke resulterte i baby, og da var jeg ganske så kvalm...

Tror det hos noen varierer fra svangerskap til svangerskap.
 
Var litt kvalm på kvelden bare, i en ukes tid. Med gutten var jeg kvalm store deler av dagen i flere uker :hungry:
 
Kvalm med alle 3. Har både gutt og jente. Den i magen veit vi ikke enda. Har hittil hatt 3 forskjellige svangerskap så ser ingen sammenheng med kjønn og symptomer.
 
Har gått med gutt to ganger og ikke vært kvalm, verken 1 trimester eller senere. Noe var på matlukter og picky på mat bare, og verst med nr 2, men ikke ordentlig kvalm og spydde aldri. I det store og hele ingen plager eller symptomer med førstemann, litt mer foreløpig med andremann, men er lite sammenlignet med andre (25 uker nå)
 
Hei! Lurer på en liten ting.

Finnes det noen her som har ventet jente, men ikke vært kvalm første trimester? Har det vært andre plager, eller har dere følt dere fine?

Ventet jente i mitt første svangerskap. Var ikke kvalm en dag. Med unntak av litt halsbrann i uke 6/7 (som og kunne komme av maten vi spiste på ferie i syden), litt ligamentsmerter i uke 7-10 og mer trøtt enn vanlig, så hadde jeg ingen symptomer i første Trimester.

Venter nå gutt. Hadde noen dager med kvalme i uke 4, men det fikk fort over. Ingen symptomer i første trimester utenom økt trøtthet, usannsynlig mye kviser på ryggen og begynnende bekkenløsning fra uke 8/9 (var plaget med det i første svangerskap også, men da kom det senere).
 
Med første var jeg ikke kvalm, bare trøtt. Ut kom ei jente :)
Lillesøster ventes nå de neste ukene og jeg har vært uvel første trimester med henne. Kastet opp et par ganger mot slutten av først trimester. :p
 
Hei! Lurer på en liten ting.

Finnes det noen her som har ventet jente, men ikke vært kvalm første trimester? Har det vært andre plager, eller har dere følt dere fine?

Jeg har vært gravid med jente uten å være kvalm. Hadde det vært en sikker sak dette med symptomer og kjønn hadde vi nok visst det. Men det er mer nyter og individualitet i hvordan kroppen reagerer på å være gravid. Var mer kvalm da jeg ventet gutt.
 
Hei! Lurer på en liten ting.

Finnes det noen her som har ventet jente, men ikke vært kvalm første trimester? Har det vært andre plager, eller har dere følt dere fine?
Null kvalme egentlig, men jente var det her:D
Egentlig ikke så mye andre plager før bekkensmerter, at det ble tungt det siste trimesteret og halsbrann (det òg er jo en myte men hun ble født med mye hår).

Har to søstre.
Ene fikk to jenter - ikke kvalm i det heletatt. Hun andre fikk to gutter - veldig kvalm.

Det sies at morkakens plassering er mer sikker enn symptomjakt når det kommer til kjønnet.
Høyre = gutt
Venstre = jente
 
Last edited:
I svangerskap nr 2 var jeg superkvalm. Ventet jente.
I svangerskap nr 3 var jeg kvalm kanskje 2 dager til sammen igjennom hele svangerskapet (kan ha vært tilfeldig og ikke svangerskapsrelatert da). Ventet jente.
I svangerskap nr 4 var jeg kvalm i første trimester (men langt fra så ille som i nr 2). Ventet jente.
 
Var kvalm noen få ganger bare. Utenom at jeg var trøtt hele tiden, gikk både første og andre trimester kjempefint ;)
 
Hei! Lurer på en liten ting.

Finnes det noen her som har ventet jente, men ikke vært kvalm første trimester? Har det vært andre plager, eller har dere følt dere fine?
Er du gravid med jente men lurer på om det ikke er jente på grunn av mangel på kvalme eller lurer du på om du kan være gravid med jente men usikker fordi du ikke er kvalm så det kan like gjerne være en gutt?:)
 
Mer kvalm med jenta enn med gutten i magen nå. Nesten ikke vært kvalm med han.
 
Nr 1 ble gutt: ingen kvalme
Nr 2 ble jente: sinnsykt kvalm til uke 14-15. Helt forskjellige svangerskap.
Venter nå nr 3, foreløpig uggen allerede (nettopp fått positiv test). Blir spennde å se hva det blir.
 
Jente, ikke kvalm.

Kjenner flere som har vært like dårlig uavhengig av kjønn eller veldig dårlig med gutter i magen. Men også de som er dårlig med jente.
 
Min bestevenninde ventet jente og kastet opp alt hun spiste fra uke 7-13 som resulterte i en snartur på sykehus med innleggelse. Tror ikke du kan bruke kvalm/ikke kvalm til å påvise kjønn dessverre :hilarious:
 
De gamle mytene om at hvis man er kvalm, ser gravid ut bakfra, får fæl hud osv så er det jente og motsatt så er det gutt, stemmer ikke om det var det du tenkte på :)
Nr 1: Gutt, hyperemesis og spydde 7 mnd i strekk
Nr 2: Gutt, veldig lite kvalm
Nr 3: Gutt, ikke kvalm
Nr 4: Jente, litt småkvalm til ca uke 7
Nr 5: Gutt, kasta opp de første 12 ukene
Nr 6: Jente, hyperemesis

Så det varierer mer fra sv.skap til sv.skap enn kjønn. Jeg har hatt begge kjønn og alle slags versjoner av kvalme.
 
Er du gravid med jente men lurer på om det ikke er jente på grunn av mangel på kvalme eller lurer du på om du kan være gravid med jente men usikker fordi du ikke er kvalm så det kan like gjerne være en gutt?:)

Lurer på hvilket kjønn bare, har jo hørt at jenter gir «sykt mye mer» kvalme enn gutter. Var KJEMPE kvalm forrige svangerskap, og da fikk jeg gutt. Ikke særlig kvalm til nå (sammenlignet med forrige), og vet ikke kjønn enda :)
 
Back
Topp