Gravid med hormonspiral?

Momof2

Betatt av forumet
Ok, jeg vet at sjansen er under 1 av 1000 kvinner. Men jeg blir gal!

Forje uke fikk jeg en spotting av blod. Tenkte det er sikkert vanlig mensen men pga spiral så kommer det vel bare en dag også over.
Men nå de siste dagene er jeg ikke meg selv. Sliter med forstoppelse en dag og løs mage dagen etter.
Nesa mi er veldig følsom, brekker meg av løk, paprika, kylling og annet. Veldig dårlig matlyst. Alt lukter såå sterkt!
Jeg føler sånn merkelig følelse i magen, sånn om ting trekker seg sammen også gir slipp.
Jeg har vondt i hodet som kommer og går.
Sulten hele tiden.
Jeg har stått opp for å tisse to ganger i løpet av natta mellom 2-7. dette er ikke meg.
Jeg tok en test på fredag, den var negativ, så jeg kan da ikke være gravid sier hodet mitt. Men hvorfor tuller kroppen med meg? Jeg satte inn spiralen i fjor 30.07.21. Siden jeg pleier å ha mensen 01 i mnd så hadde jeg ikke det nå. Men det er jo normalt at mensen forsvinner med hormonspiral. Men jeg trenger råd, tips eller hjelp? Hadde denne blødningen torsdag eller fredag 4 eller 5 august.

Om mensen forsvinner med hormonspiral varierer litt. Kan komme og gå litt. Men varheten du har for lukt, samt at du våkner på natta for å gå på do er jo klare tegn. Når kan du teste deg?:)

Om mensen forsvinner med hormonspiral varierer litt. Kan komme og gå litt. Men varheten du har for lukt, samt at du våkner på natta for å gå på do er jo klare tegn. Når kan du teste deg?:)
Jeg har totalt hatt spiral i 6 år, fikk ny i fjor. Men aldri slitet med luktesans og så mye utflod. Hadde det når jeg var gravid sist.
Jeg tok test på fredag som var negativ.
Hadde blødningen 4 eller 5 august, så vet ikke når jeg bør ta test?

Ta en ny test på mandag, men du burde strengt tatt få positiv til da, hvis det er graviditet som gir symptomer. Siden man må ha hCG for å få gravidsymptomer..

Jeg har ikke vært borti spiral; men har vært borti tull med kroppen som har gitt masse rare symptomer, uten at det har vært mulighet for graviditet :p

Ta en ny test på mandag, men du burde strengt tatt få positiv til da, hvis det er graviditet som gir symptomer. Siden man må ha hCG for å få gravidsymptomer..

Jeg har ikke vært borti spiral; men har vært borti tull med kroppen som har gitt masse rare symptomer, uten at det har vært mulighet for graviditet :p
Jeg mistenker jo også at kroppen tuller litt med meg. Er jo ikke første gang det.
Men liksom jeg elsker paprika og putter løk i alt. Nå er nesa mi så følsom at jeg nekter å ha de i hus. I tillegg er jeg konstant kvalm flere ganger om dagen

Opplever noe ganske likt selv nå! Har hatt spiral siden starten av mars (2022), stabile sykluser og mens hver mnd siden innsett, men har også hatt noen graviditetssymptomer i dpo-dagene hver syklus. Denne mnd har jeg flere symptomer og ganske like som deg, magen er rar, brekker meg lett av lukt og andre ting, konstant sulten men lite matlyst, hodepine, uforklarlig kvalme som kommer og går og merkelig følelse i magen. Kan ikke gi så mange svar egentlig, tr skulle vært her på fredag men enda ikke kommet:confused005 Men har ikke orket å bruke penger på test da jeg egentlig ikke tror jeg er gravid og at det sikkert er bare spiralen som tuller med meg, og har tatt unødvendige tester nesten hver syklus pga graviditetssymptomer. Så har egentlig bare konkludert med at er jeg gravid blir jeg nok å skjønne det etterhvert:hilarious:
Når tenker du å ta ny test?

Opplever noe ganske likt selv nå! Har hatt spiral siden starten av mars (2022), stabile sykluser og mens hver mnd siden innsett, men har også hatt noen graviditetssymptomer i dpo-dagene hver syklus. Denne mnd har jeg flere symptomer og ganske like som deg, magen er rar, brekker meg lett av lukt og andre ting, konstant sulten men lite matlyst, hodepine, uforklarlig kvalme som kommer og går og merkelig følelse i magen. Kan ikke gi så mange svar egentlig, tr skulle vært her på fredag men enda ikke kommet:confused005 Men har ikke orket å bruke penger på test da jeg egentlig ikke tror jeg er gravid og at det sikkert er bare spiralen som tuller med meg, og har tatt unødvendige tester nesten hver syklus pga graviditetssymptomer. Så har egentlig bare konkludert med at er jeg gravid blir jeg nok å skjønne det etterhvert:hilarious:
Når tenker du å ta ny test?
Slemt å skrive men er veldig deilig å høre at flere har samme «problemet» som meg.
Jeg vet ikke om jeg vil bruke mer penger på tester. I fjor oktober tester jeg positivt på en normal strimmel test som var falsk. Så å kjøpe billigtester har jeg ikke turt siden. Men er jo tryggere å få vite så fort som mulig hvis man ønsker å beholde noe jeg hadde gjort hvis jeg ble gravid. Men er liksom så sikker på at kroppen tuller igjen. Men kvalme og utfloden gjør at jeg ikke klarer å forstå!
Når burde jeg ta ny test tenker du?

Når jeg hadde hormonspiral, så ca hvert år når det var rundt innsettsdato - så trodde jeg at jeg var gravid. Tok test og alt, var helt sikker. Kroppen ga meg de signalene som den gir når jeg faktisk er gravid. Men var ikke det, ingen av gangene.

Så jeg konkluderte med at det må være spiralen som pøser ut med litt ekstra hormoner en gang i året :hilarious:

Når jeg hadde hormonspiral, så ca hvert år når det var rundt innsettsdato - så trodde jeg at jeg var gravid. Tok test og alt, var helt sikker. Kroppen ga meg de signalene som den gir når jeg faktisk er gravid. Men var ikke det, ingen av gangene.

Så jeg konkluderte med at det må være spiralen som pøser ut med litt ekstra hormoner en gang i året :hilarious:
Ah, kanskje min også gjør det samme? Fikk innsatt spiral 30.07.21, og dette begynte 4/5 august

Hvis det er så kort tid siden ny spiral, kan det være bivirkninger fra spiralen siden det er helt ny :) skal gå seg til i løpet av 3 måneder.

Er litt over et år siden den ble satt inn
Åja, 21 ja :p det var juli så tenkte du hadde datoen fordi det var nylig.
Men kan komme bivirkninger fra den av og på. Om du er gravid bør du få positiv test senest 14 dager etter den dagen du tenkte at du kn ha blitt gravid

Slemt å skrive men er veldig deilig å høre at flere har samme «problemet» som meg.
Jeg vet ikke om jeg vil bruke mer penger på tester. I fjor oktober tester jeg positivt på en normal strimmel test som var falsk. Så å kjøpe billigtester har jeg ikke turt siden. Men er jo tryggere å få vite så fort som mulig hvis man ønsker å beholde noe jeg hadde gjort hvis jeg ble gravid. Men er liksom så sikker på at kroppen tuller igjen. Men kvalme og utfloden gjør at jeg ikke klarer å forstå!
Når burde jeg ta ny test tenker du?
Jeg tenker at hvis mensen ikke kommer innen neste mandag og er over 1 uke forsinket, så tar jeg en test. Siden din allerede er ganske så forsinket ville jeg nok testet iløpet av denne uka :happy:

Så skummelt. Får kjøpe meg en test imorgen
Hadde litt gammelt blod i utfloden i går, aldri opplevd tidligere, men kjente etter tappen i går og den var lav og åpen så regner tr snart er her.
Hvordan går det med deg?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp