Gravid med hormonspiral tross negative tester.

tuppenoglillemor

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg satte inn hormonspiral for litt over 1 år siden.
jeg hadde regelmessig mens frem til november, siden har jeg ikke hatt.
jeg tok test da den ikke kom, men den var negativ.
jeg har også hele tiden kjent typiske "fantomspark" siden forrige svangerskap.
Men de siste ukene har de blitt kraftigere og kommer oftere, og kjennes ut som ordentlige spark.
når jeg tenker på det, så har jeg også hatt vondt i nedre del av ryggen, puppene er litt fyldigere osv. -
Men alle testene jeg tar er negative..

noen som har opplevd det samme?

Nå har jeg faktisk vært gjennom det. Fantomspark og full pakke. Innbilte med det var en baby inni der. Sparka var harde som vare det også. Krevde ul jeg. Innvendig og alt var som det skulle. Ingen baby [emoji14] Gikk over etterhvert da :)

Med hormonspiralen kan jo mensen forsvinne etterhvert. Selv forsvant den med en gang hos meg da. Men den forsvant ikke før nærmere 1 år på ei venninne. 4 mnd på ei annen. Så er jo litt ymse.

Men kan jo ta blodprøve vel? Vises ikke det da om du er gravid?

Har opplevd det samme mye da jeg hadde hormonspiral, bare at jeg aldri hadde mens på den. Var også til gyn for å sjekke at den satt på plass siden jeg i en slik omgang hadde oppdaget at trådene var borte og fastlegen heller ikke fant dem. Alt var i orden, den satt der den skulle og jeg var ikke gravid. ;)

Vanlig at mensen forsvinner på hormonspiral [emoji846] Veldig liten sannsynlighet at du er gravid når du får negative tester. Ta en ny test men bland den urinen ut med vann først, hvis hsg er veldig høyt vil ikke en test fange det opp. Lykke til [emoji4]

Takk for svar [emoji4] har ikke sagt noe om dette til mannen.. og nå lå vi på sofaen og såg film.. så fikk jeg ny runde med fantomspark.. fikk et rart blikk av mannen som sa: hallo? Kjente du det? Kjennes ut som om noe sparker..

Takk for svar [emoji4] har ikke sagt noe om dette til mannen.. og nå lå vi på sofaen og såg film.. så fikk jeg ny runde med fantomspark.. fikk et rart blikk av mannen som sa: hallo? Kjente du det? Kjennes ut som om noe sparker..

Merkelig. Du får ta deg en tur til legen tror jeg

Det var jo veldig rart.
Tror nok en tur til lege og henvisning til ul er lurt her.

De sparkene er antakeligvis leamus eller tarmbevegelser eller noe. Slet veldig med det selv også, ganske drøye sparkfølelser som jeg kun hadde kjent som gravid før. Avtok etterhvert da, og etter denne fødselen har jeg faktisk ikke kjent noe, så jeg lurer på om spiralen hadde skylda. Spør gjerne en lege altså, og prøv å ta en test på utvannet urin, men om du ikke får noe som helst utslag hjemme da så vil nok ikke en blodprøve vise noe annet heller...

Fantomspark er skumle greier synes jeg:-p har fått tre barn og noe så vanvittig naturtro som disse fantomsparkene har jeg aldri vært borti. De er heldigvis borte nå for jeg var helt sikker på nytt svangerskap for hvert fantomspark på tross av dobbel prevensjonsbruk! Hoho.

Det du kjenner er garantert bare tarmbevegelser.
Jeg hadde det samme på min hormonspiral. Mannen så også at magen bevegde seg. Men alle tester var negative og når spiralen ble fjernet etter den ramlet delvis ut etter 2 år, så forsvant alle fantomsparkene og tarmbevegelsene ble mye mindre synlig.

Men ta deg en tur til legen og få sjekket om spiralen er på plass og ta en blodprøve.

Be legen henvise deg til gyn for å sjekke hormonspiralen - da ser de fort om du er gravid... Eller be dem ta blodprøve pga mistankene dine. Du kaaan jo være gravid også, selv om det er rart testene er negative. Rar følelse med fantomspark isåfall da! ;-)

Back
Topp