Gravid med gastroschise-2020

Juni mamma 2020

Andre møte med forumet
Heisann!
Venter ei lita prinsesse med tarmene på utsiden av magen.
Var en sjokk-beskjed den første tiden, så ble vi mer vandt til tanken etter besøk i Trondheim hos spesialister og barnekirurger som ga oss masse informasjon og gode tall rundt dette. Er for tiden på mange kontroller på sykehuset å skal snart begynne med daglige kontroller og prøver før jeg blir lagt inn på rikshospitalet i svangerskapsuke 33/34 å frem til planlagt keisersnitt/fødsel i uke 37/38.
Har en gutt på 13 mnd å kjenner det er mye tanker som surrer i hodet mtp hvordan vi skal gjøre det med han oppi alt dette siden vi ikke bor i Oslo, men må være der i mange uker/mnd.
Blir mye inn og ut av barnehage å slik.

! Lurer på om noen har vert borti dette før å kan dele sin opplevelse/komme med tips, eller om du er i liknende situasjon nå.

Vedlegg

• 1.2.276.0.26.1.1.1.2.2019.390.41272.1264911.46031872.jpg
    1.2.276.0.26.1.1.1.2.2019.390.41272.1264911.46031872.jpg
    20,5 KB · Visninger: 63
Last edited:
Forstår dere har vært gjennom en del vanskelig tankevirksomhet. Godt dere får god oppfølging. Jeg tror du bør spørre på generelt eller svangerskap/fødsel, større sjanse for å treffe på noen i samme situasjon som dere der❤
Klemmer og masse lykke til❤

Vil bare ønske dere masse lykke til! <3 Så håper jeg at du får svar med noen som har erfaring! Tenker også at rikshospitalet burde ha noen du kan snakke med ang tilrettelegging og andre ting? Vi var innlagt på nfi sist, og der var i alle fall en sosionom som hadde peiling på mye :)

Jeg har i gen erfaringer å dele, men håper du finner noen som har vært i samme situasjon og vil dele!

Sender en stor klem og masse lykke til ♡ heldigvis har helsenorge fantastiske fagfolk å by på!

Jeg har ingen erfaring med dette selv, men jeg har vært med på en slik operasjon en gang. Og den operasjonen var helt uproblematisk :)

Jeg leita og leita i halve går for å finne ei dame som har en instagram profil (fra Australia) der minste gutten dems ble født med tarmene på utsiden i fjor. De har vært veldig åpne om reisen for å hjelpe andre.. men jeg klarer ikke å huske hva hun eller barnet heter :depressed: Kanskje gutten heter noe Finn eller Finley?

edit: jeg fant jeg fant! På instagram @darling.children

Hei!
Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg bor i Oslo og har en gutt på 2 år! Hvis dere trenger tips til aktiviteter, eller trenger en å leke med i helgene når dere kommer hit osv, så bare ta kontakt.

ønsker dere lykke til, dette klarer dere :)

Hei!
Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg bor i Oslo og har en gutt på 2 år! Hvis dere trenger tips til aktiviteter, eller trenger en å leke med i helgene når dere kommer hit osv, så bare ta kontakt.

ønsker dere lykke til, dette klarer dere :)

Tusen takk for det :happy:

Jeg leita og leita i halve går for å finne ei dame som har en instagram profil (fra Australia) der minste gutten dems ble født med tarmene på utsiden i fjor. De har vært veldig åpne om reisen for å hjelpe andre.. men jeg klarer ikke å huske hva hun eller barnet heter :depressed: Kanskje gutten heter noe Finn eller Finley?

edit: jeg fant jeg fant! På instagram @darling.children

Da skal jeg sjekke ut den profilen, tusen tusen takk :)

Back
Topp