Gravid med diabetes

Takk for link! Jeg har visst økt risiko for svangerskapsdiabetes fordi jeg har PCOS. Det var jeg ikke klar over. Får ta det opp med legen ved første svangerskapskontroll i januar.
 
Tenkte skrive en egen tråd men kom over denne og ønsker spørre.. Jeg har altså ikke diabetes som jeg vet. Men er ekstremt tørst hele tiden og googler da såklart svangerskapsdiabetes.. drikker 0.5 med vann/saft og er tørr munnen rett etter. Er dette noe legen vil sjekke opp nå? Hvor mye vann skal en gravid egentlig normalt crave... Skal ikke til legen før uti januar.
 
Tenkte skrive en egen tråd men kom over denne og ønsker spørre.. Jeg har altså ikke diabetes som jeg vet. Men er ekstremt tørst hele tiden og googler da såklart svangerskapsdiabetes.. drikker 0.5 med vann/saft og er tørr munnen rett etter. Er dette noe legen vil sjekke opp nå? Hvor mye vann skal en gravid egentlig normalt crave... Skal ikke til legen før uti januar.
Jeg var også sånn i starten, men tørsten har gitt seg . Nå er jeg bare utrolig sulten. Var til legen i går og fikk målt blodsukker og langtidsblodsukker. Jeg tror det er bare hormonelt. Jeg Drikker framdeles mer enn vanlig, men ikke den ubeskrivelige tørsten.
 
Takk for link! Jeg har visst økt risiko for svangerskapsdiabetes fordi jeg har PCOS. Det var jeg ikke klar over. Får ta det opp med legen ved første svangerskapskontroll i januar.
Er nok noe av denne grunnen jeg også har svangerskap diabetes.. har både PCOS og er arvelig belastet med diabetes i nermeste familie.. men har et ellers bra blodsukker så lenge jeg ikke er gravid :bag:
 
Jeg var også sånn i starten, men tørsten har gitt seg . Nå er jeg bare utrolig sulten. Var til legen i går og fikk målt blodsukker og langtidsblodsukker. Jeg tror det er bare hormonelt. Jeg Drikker framdeles mer enn vanlig, men ikke den ubeskrivelige tørsten.

Det kan godt være. Er ikke slik hele tiden merker jeg nå. Men regner med legen tar prøver på nyåret:happy:
 
Jeg er faktisk mindre tørst nå mens jeg er gravid en ellers så er ikke bestandig det heller er et tegn på diabetes :happy:
 
Jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. Derfor tar jeg regelmessige urinprøver nå for å avdekke om jeg har noe sukker i urinen. Trenger ikke time for å levere urinprøve. Legen min vil gjerne at jeg bare stikker innom og leverer en urinprøve i ny og ne.
Forrige svangerskap merket jeg svangerskapsdiabetesen ved at jeg fikk mye soppinfeksjoner og urinveisinfeksjoner. Var ved kontroll av en urinveisinfeksjon at de oppdaget sukker i urinen. Og disse tegnene jeg hadde med infeksjoner var visst veldig vanlige plager ved svangerskapsdiabetes.

Tørste i svangerskapet er visst ikke så unormalt har jeg hørt. Ta en urinprøve så finner du brått ut av det.
 
Back
Topp