Gravid + maling = ?

Mammatoo

Glad i forumet
Hvordan er det egentlig? 
Har en hylle jeg gjerne ville ha malt hvit, men er det ok å gjøre det? 
Noen typer maling en må styre unna?

Nå skal jo du male en del mindre enn det var snakk om der da, men det sto i alle fall ganske utfyllende om maling og graviditet:)

Jeg sendte mail til jotun når jeg var gravid å fikk til svar at det ikke var farlig i male. Så jeg malte:)

Jeg spurte gyn om det og han sa det kun var tokomponent maling (typ våtromsmaling) som var farlig som gravid, så det var bare å male!

Sjakkruta skrev:
Det er KUN jotun sens man kan male med som gravid.

sier hvem?

Dollface skrev:

Sjakkruta skrev:

sier hvem?

Malerforetningene jeg har vært innom under oppussingen vi har gjort her i huset siste halvåret. Det er også eneste malingen godkjent av Norges astma og allergiforbund. Les her: http://sens.jotun.no/article_verdens_mest_helsevennlige_maling.html

Sjakkruta skrev:

Dollface skrev:

Sjakkruta skrev:

sier hvem?

Malerforetningene jeg har vært innom under oppussingen vi har gjort her i huset siste halvåret. Det er også eneste malingen godkjent av Norges astma og allergiforbund. Les her: http://sens.jotun.no/article_verdens_mest_helsevennlige_maling.html

Og hvor står det der at å male med annen vannbasert maling er skadelig for gravide?

Sjakkruta skrev:

Dollface skrev:

Sjakkruta skrev:

sier hvem?

Tror nok de som jobber i maleforetningen sier dette fordi det er det de blir fortalt av produsentene. I følge gyn jeg gikk til var det ikke noe å bekymre seg for så lenge det var vannbasert :)

ASG skrev:

Sjakkruta skrev:

Dollface skrev:

Sjakkruta skrev:

sier hvem?

Tror nok de som jobber i maleforetningen sier dette fordi det er det de blir fortalt av produsentene. I følge gyn jeg gikk til var det ikke noe å bekymre seg for så lenge det var vannbasert :)

Det er løsemidlene som er farlig. De fleste malinger man kjøper til vanlig husbruk nå for tiden er så og si løsemiddelfrie.. Dvs at det ikke er noe farligere for en gravid, enn for en ikke-gravid.
Luft mens du maler og la være å stikke nesa i malingsspannet er i grunn det rådet jeg har fått - og det følger jeg mens jeg maler med vannbasert maling... :)
Er ikke bekymra en plass.

Jeg vet bare det jeg har blitt fortalt, og for meg er det også logisk at Sens er den tryggeste malingen pga. at det er den eneste som er godkjent av NAAF.. Så hva er vitsen med å kjøpe noe annen maling? Sens har forbredret seg mye bare siste årene, og jeg er veldig fornøyd med den nå i alle fall.

Sjakkruta skrev:
Jeg vet bare det jeg har blitt fortalt, og for meg er det også logisk at Sens er den tryggeste malingen pga. at det er den eneste som er godkjent av NAAF.. Så hva er vitsen med å kjøpe noe annen maling? Sens har forbredret seg mye bare siste årene, og jeg er veldig fornøyd med den nå i alle fall.

ikke alle malingsbutikker selger maling fra jotun......

Dollface skrev:

Sjakkruta skrev:

Nei det kan hende, men de fleste har det vel? Vi bor på landet, men likevel har "alle" malerforretningene her Jotun sine.

Sjakkruta skrev:

Dollface skrev:

Sjakkruta skrev:

Nei det kan hende, men de fleste har det vel? Vi bor på landet, men likevel har "alle" malerforretningene her Jotun sine.

min lokale malingsbutikk selger ikke jotun.. om jeg skal ha jotun må jeg til byen... ikke alltid man gidder det når man får bedre service og butikken ligger rett i nærheten... kontra det å kjøre til byen, gjennom bommen og betale for parkering...
når annen løsemiddelfri maling er like bra...

Takk for svar :)

Back
Topp