Gravid - lite til ingen symptomer

TikkTakk

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerbarna 2019
Hei folkens! :greet025

Jeg vet ikke om dette er riktig underforum, så si gjerne fra hvis det er ett annet sted den heller passer. Da jeg heller ikke vet når jeg har termin helt enda, følte jeg ikke at jeg kunne legge den inn under noen av 2019-trådene.

For to dager siden fikk jeg endelig positiv graviditetstest, og den ble tatt pga. lang tid med mensmurringer og for sen mens. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men regner med ett sted mellom 6 og 8 uker. Skal til legen for blodprøve og slikt i morgen, hvor mye det er til hjelp vet jeg ikke. Og vurderer TUL for å finne ut av det.

Graviditeten er jo sårt etterlengtet, så vi er glad - spesielt siden vi har prøvd en god stund uten hell, men det bringer jo med seg en del bekymringer. Og det allerede etter bare to dager.

For det første føler jeg at jeg har lite til ingen symptomer. Hadde noen få kvalmebølger (forsvant like raskt som det kom), må til dels ofte på do og føler meg stinn/støl i magen, og uteblitt mens (hadde blødning for ca. 4 uker siden som jeg tolket som mens, ikke hatt sex etter dette) - men det er det. Ellers føler jeg meg egentlig ikke gravid.

Nå er det sikkert jeg som bekymrer meg unødig mye. Men dere som er i samme ukene/har vært gravide tidligere. Når begynte dere å føle dere skikkelig gravide? Fler enn meg som har hatt lite til ingen symptomer? Visste ikke at en positiv graviditetstest kunne skape så mye bekymringer etter bare 2 dager. Prøver jo så godt jeg kan å bare slappe av. meeen..
 
Med nr 1 hadde jeg ca ingen symptomer. Hadde det ikke vært for positiv test og manglende mens kunne jeg nok ha gått langt uti svangerskapet før jeg merka noe. Var veldig trøtt, ellers hadde jeg 1-2 dager med metallsmak i munnen og veldig lett kvalme. Ømme pupper kun før positiv test. Var litt sær på mat, men hadde matlyst liksom.

Resultatet er en frisk og raskt pjokk på nå 2,5 år.

Er gravid på nytt og hadde litt mer symptomer, småkvalm fra uke 6-8 ca, men overhodet ikke sånn at jeg kastet opp eller ikke fikk i meg mat. Ellers likt som sist :) Skal på TUL om et par dager da, men ingen tegn til at noe er galt ihvertfall :)
 
Er gravid i uke 23 nå, og har et tidligere fullgått svangerskap bak meg. Merket ingen verdens ting til symptomer bortsett fra at jeg ble litt ekstra trøtt etter hvert...fått bekkenløsning dette svangerskapet, men det kom ikke før utover i andre trimester. Så trenger ikke få masse symptomer:)
 
Det er hvert fall litt beroligende. Var hos legen i dag og tok blodprøve - svar til uka. Så blir det antageligvis TUL en gang etter det for å finne ut hvor langt jeg er på vei :)
 
Vi er mange med deg ja :) straks 20 uker gravid her og svært lite symptomer. Nesten ikke kvalm, mensmurringer i starten og frem til ca 13 uker, nå og da nå også. Trøtt og ømme pupper. Dette varierte. Løp også ofte på do. Men ikke noe som var forferdelig plagsomt egentlig.
 
Jeg var litt ekstra trøtt de første ukene, men kvalmen og andre symptomer kom fra slutten av uke 7 her. Symptomene vil derimot ikke slippe taket, så må nok ha dem ut svangerskapet (er i uke 26 nå).
 
Jeg følte meg ikke gravid før magen kom (husker ikke når) og jeg begynte å kjenne liv i uke 16.
Hadde ingen kvalme eller andre symptomer bortsett fra litt trøtt i starten og bekkenet helt på slutten :)
Husket jeg også var mye bekymret frem til jeg kjente babyen hver dag. Men så gikk jo alt så bra likevel :happy:
 
Du er langt fra alene ;) Jeg var på tidlig ultralyd i uke 8 litt for å faktisk se at det var noe der, følte meg akkurat som før. Skikkelig gravid følte jeg meg da magen begynte å komme og de vanlige buksene ikke lenger passet. Enn så lenge er det bare å nyte at du slipper unna en del av de ubehagene som mange har i første trimester! Lykke til videre :)
 
Pris deg lykkelig! Her er lista over symptomer lang - og gjør at jeg rett og slett vegrer meg for å gå gravid igjen. (19 uker på vei med første)
 
Hei folkens! :greet025

Jeg vet ikke om dette er riktig underforum, så si gjerne fra hvis det er ett annet sted den heller passer. Da jeg heller ikke vet når jeg har termin helt enda, følte jeg ikke at jeg kunne legge den inn under noen av 2019-trådene.

For to dager siden fikk jeg endelig positiv graviditetstest, og den ble tatt pga. lang tid med mensmurringer og for sen mens. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men regner med ett sted mellom 6 og 8 uker. Skal til legen for blodprøve og slikt i morgen, hvor mye det er til hjelp vet jeg ikke. Og vurderer TUL for å finne ut av det.

Graviditeten er jo sårt etterlengtet, så vi er glad - spesielt siden vi har prøvd en god stund uten hell, men det bringer jo med seg en del bekymringer. Og det allerede etter bare to dager.

For det første føler jeg at jeg har lite til ingen symptomer. Hadde noen få kvalmebølger (forsvant like raskt som det kom), må til dels ofte på do og føler meg stinn/støl i magen, og uteblitt mens (hadde blødning for ca. 4 uker siden som jeg tolket som mens, ikke hatt sex etter dette) - men det er det. Ellers føler jeg meg egentlig ikke gravid.

Nå er det sikkert jeg som bekymrer meg unødig mye. Men dere som er i samme ukene/har vært gravide tidligere. Når begynte dere å føle dere skikkelig gravide? Fler enn meg som har hatt lite til ingen symptomer? Visste ikke at en positiv graviditetstest kunne skape så mye bekymringer etter bare 2 dager. Prøver jo så godt jeg kan å bare slappe av. meeen..

Så artig, gratulerer :)
Jeg hadde overhode ingen symptomer utenom litt ømme pupper, og har fortsatt ikke hatt det. Følte ikke jeg var gravid før jeg kjente spark rundt uke 20. Er nå 30 + 3 og merker ikke at jeg er gravid på noen som helst måte utenom at det er en ninja inni der!
 
Er i samme situasjon! Er bare i uke 5, men syns det er skummelt fordi jeg ikke føler noe i det hele tatt! Ikke mer trøtt, ikke noe endring i noe som helst. Puppene mine er akkurat slik de alltid har vært... Jeg føler lilsom ikke at jeg er gravid og sitter bare og bekymrer meg for at det kanskje ikke er noe alikevel....
så vet hvordan du har det!
 
Førstegangs her, men opplevde at jeg ikke følte meg gravid før i 6 måned. Jeg har ikke hatt noen symptomer (bortsett fra uteblitt mensen), ikke kvalm, ikke trøtt, ikke hormonell eller noe av disse gravidsymptomene. Første gang jeg kjente meg gravid var på starten av 6 mnd da bebin begynte å bli hyperaktiv med ingen pauser mellom sparkene men som sakt følte jeg meg ikke gravid før i 6 mnd.

Jeg husker i begynnelsen så tok jeg uttallige mange graviditetstester og og hadde allerede 4 ultralyder innen uke 12 (en i uke 5 når jeg fant ut av at jeg var gravid, en i uke 7, en i uke 9 og en i uke 12) fordi jeg bare ikke kjente meg gravid og klarte ikke helt å tro på at det var no inni der. Blødde to ganger og var helt fra meg, var bekymret hver dag til ordinær ultralyd i uke 18.

Tror alle opplever graviditet annerledes og der finnes ikke noe fasit til hva som er «normalt». Noen kjenner seg supergravid fra dag en, mens andre har ganske greie og lette graviditeter
 
Hei folkens! :greet025

Jeg vet ikke om dette er riktig underforum, så si gjerne fra hvis det er ett annet sted den heller passer. Da jeg heller ikke vet når jeg har termin helt enda, følte jeg ikke at jeg kunne legge den inn under noen av 2019-trådene.

For to dager siden fikk jeg endelig positiv graviditetstest, og den ble tatt pga. lang tid med mensmurringer og for sen mens. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men regner med ett sted mellom 6 og 8 uker. Skal til legen for blodprøve og slikt i morgen, hvor mye det er til hjelp vet jeg ikke. Og vurderer TUL for å finne ut av det.

Graviditeten er jo sårt etterlengtet, så vi er glad - spesielt siden vi har prøvd en god stund uten hell, men det bringer jo med seg en del bekymringer. Og det allerede etter bare to dager.

For det første føler jeg at jeg har lite til ingen symptomer. Hadde noen få kvalmebølger (forsvant like raskt som det kom), må til dels ofte på do og føler meg stinn/støl i magen, og uteblitt mens (hadde blødning for ca. 4 uker siden som jeg tolket som mens, ikke hatt sex etter dette) - men det er det. Ellers føler jeg meg egentlig ikke gravid.

Nå er det sikkert jeg som bekymrer meg unødig mye. Men dere som er i samme ukene/har vært gravide tidligere. Når begynte dere å føle dere skikkelig gravide? Fler enn meg som har hatt lite til ingen symptomer? Visste ikke at en positiv graviditetstest kunne skape så mye bekymringer etter bare 2 dager. Prøver jo så godt jeg kan å bare slappe av. meeen..

Pris deg lykkelig! -spyr enda i uke22 og er fullstendig utmattet!

Har ei venninde som ikke hadde symptomeri det hele tattfør hun fikk mage og bekkenløsning. Hun har to friske barn.
 
Hei folkens! :greet025

Jeg vet ikke om dette er riktig underforum, så si gjerne fra hvis det er ett annet sted den heller passer. Da jeg heller ikke vet når jeg har termin helt enda, følte jeg ikke at jeg kunne legge den inn under noen av 2019-trådene.

For to dager siden fikk jeg endelig positiv graviditetstest, og den ble tatt pga. lang tid med mensmurringer og for sen mens. Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men regner med ett sted mellom 6 og 8 uker. Skal til legen for blodprøve og slikt i morgen, hvor mye det er til hjelp vet jeg ikke. Og vurderer TUL for å finne ut av det.

Graviditeten er jo sårt etterlengtet, så vi er glad - spesielt siden vi har prøvd en god stund uten hell, men det bringer jo med seg en del bekymringer. Og det allerede etter bare to dager.

For det første føler jeg at jeg har lite til ingen symptomer. Hadde noen få kvalmebølger (forsvant like raskt som det kom), må til dels ofte på do og føler meg stinn/støl i magen, og uteblitt mens (hadde blødning for ca. 4 uker siden som jeg tolket som mens, ikke hatt sex etter dette) - men det er det. Ellers føler jeg meg egentlig ikke gravid.

Nå er det sikkert jeg som bekymrer meg unødig mye. Men dere som er i samme ukene/har vært gravide tidligere. Når begynte dere å føle dere skikkelig gravide? Fler enn meg som har hatt lite til ingen symptomer? Visste ikke at en positiv graviditetstest kunne skape så mye bekymringer etter bare 2 dager. Prøver jo så godt jeg kan å bare slappe av. meeen..
Hvordan går det ?
 
Hvordan går det ?

Oi, dette innlegget hadde jeg helt glemt - skrev det vel samme dag som jeg meldte meg inn og to dager etter positiv test.

Symptomene kom en uke eller to etterpå og er 10 + 1 i dag - litt kortere enn det jeg trodde selv så når jeg skrev dette innlegget var jeg vel rett under eller omtrent ganske akkurat 5 uker tipper jeg.

Men alt bra så langt med lille og vært på to TUL’er så nå skal jeg prøve å puste ut og vente til OUL - selv om jeg kunne tenkt meg en ekstra en i uke 14/15 :p
 
Oi, dette innlegget hadde jeg helt glemt - skrev det vel samme dag som jeg meldte meg inn og to dager etter positiv test.

Symptomene kom en uke eller to etterpå og er 10 + 1 i dag - litt kortere enn det jeg trodde selv så når jeg skrev dette innlegget var jeg vel rett under eller omtrent ganske akkurat 5 uker tipper jeg.

Men alt bra så langt med lille og vært på to TUL’er så nå skal jeg prøve å puste ut og vente til OUL - selv om jeg kunne tenkt meg en ekstra en i uke 14/15 :p
Åh så gøy å lese! Gratulerer :D TUL er såå betryggende :angelic:
 
Back
Topp