gravid likevel?*oppdatert*

2jenterog1til?

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hadde blødning 1 dag, så stopp 1uka med bare menssmerter, tror jeg skal ta en teSt idag:)r

oppdatering:
Hadde en dag med liten blødning på onsdag forrige uke (trodde det var mensen som kom tidlig nok en gang), men det varte bare en dag, siden har jeg bare hatt menssmerter, men ingen blødning.
Tok en test i dag for å være sikker på at jeg ikke var gravid, men hva er det som lyser mot meg fra testen: GRAVID!

Sambo skjønte ikke hvordan det gikk til, siden vi kun har hatt sex 1 gang denne måneden.( hadde planlagt masse under eggløsning, men lillejenta vår ble syk og sov i vår seng, så lysten forsvant med det), og det var ca. dag 6 i denne perioden, så må ha hatt eggløsning tidlig denne måneden.

_men så tenker jeg over den lille blødningen da, festeblødning, SA?
får vel bare vente å se, eller kan man ta blodprøve hos legen?

Masse lykke til :)

festeblødning kanskje?? LYKKE TIL :)

Så morro da!! :) Gratulerer :D

Er litt samme greia her.. I følge BV skal befruktelsen ha vært 8/1 men jeg tror det må ha vært et par dager tidligere da vi hadde oss på nyttårsaften og det overlever ikke så lenge.. men vet ikke hva et par dager har å si jeg :p

:)
skrev jo et "takk for meg" innlegg tidligere, for jeg trodde den lille blødningen var starten på mensen.. MEN der tok jeg feil!
MEn skal nok ta en tur til legen for å måle hcg nivået? tror nok ikke jeg klarer å holde denne graviditeten hemmelig så lenge.. -Med jenta vår fortalte jeg ikke familien det før i uke 12, og jobben i uke 14 ca. men tror nok med en 1 åring i hus så er det ikke å slappe av etter jobb;P  ( i tillegg jobber jeg i barnehage hvor det er full fart hele dagen!)

Tvilling85: sæden kan vel overleve opptil 1 uke..? leser så mye forskjellig så vet ikke hva som stemmer.. gratulerer til deg og! :)

Jeg har lest et sted at den kan overleve 1 uke(!) noe jeg synes er veldig lenge
Men jeg vet ikke altså..

Sæd kan holde seg der inne i flere dager ja haha har hørt at 5-6 dager er vanlig... Men jo lenger det går jo mer svekket blir den for det er ikke noe bra miljø for små svømmere der inne! 

Leste her om dagen at jo ny forskning viser at jo lenger tid det går fra eggløsning til det befruktede egget fester seg jo større sjans er det for spontanabort... Spennende! 

Gratulerer så mye med positiv test :D 

Sæd kan leve der inne i 5-6 dager vanligvis har jeg hørt, det er jo unntak der det holder lenger men det er det som er vanlig i hvertfall... Egget holder et døgn hvis jeg ikke husker feil, så er det stopp

Leste her om dagen at ny forskning viser at jo lenger tid det tar fra eggløsning og til det befruktede egget fester seg, jo større er sjansen for spontanabort! Spennende.,...

Rugekasse skrev:
Gratulerer så mye med positiv test :D 

Sæd kan leve der inne i 5-6 dager vanligvis har jeg hørt, det er jo unntak der det holder lenger men det er det som er vanlig i hvertfall... Egget holder et døgn hvis jeg ikke husker feil, så er det stopp

Leste her om dagen at ny forskning viser at jo lenger tid det tar fra eggløsning og til det befruktede egget fester seg, jo større er sjansen for spontanabort! Spennende.,...

Hmm, og man vet jo ikke hvor lang tid fra eggløsning til det faktisk setter seg hehe

Jeg også har hørt at sæden kan overleve 5-6 dager.. derfor er 8 dager for lenge så jeg mistenker at jeg har hatt eggløsning tidligere enn det BV kalenderen har estimert :p

Så bra

Back
Topp