gravid-kutt i fingeren

Lulu

Flørter med forumet
Klarte jo selfelgelig å skjære meg på en skrape/kniv min mor hadde i kjøkkenskuffen i sted...kniven var i tillegg ganske skitten for mor hadde brukt den til å skrape på komfyren. Eg går i tillegg på blodfortynnende så blødde en del. Fikk vasket såret i vasken og tatt litt sårsalve på. Dunker fremdeles i fingen... Håper eg fekk bort all skitet og at det ikke gikk inn i såret... Sikkert veldig dumt spørsmål, men er ikke farlig for fosteret dette?

Er så uheldig, skjer liksom noe med meg hver dag:(

Det går nok helt fint. Men uavhengig om du har bebis i magen eller ikke bor du jo følge med såret og at du ikke får noen infeksjon der.

Jeg gjorde det samme her for etpar måneder siden, og reiste for sikkerhets skyld på legevakta, så vi var sikre på at alt var rensa. Fikk også stivkrampesprøyte, for det var så lenge siden jeg hadde tatt det. Men fikk ikke den vanlige, men husker ikke navnet på den nå, men den vanlige ville de helst slippe å gi til gravide. 

Lulu skrev:
Hvordan skal det se ut om man får infeksjon der? Rødt? hovent?

Rødt og litt hovent er jo normalt men smerten skal jo gå over ganske kjapt. Dersom det fortsetter å pulsere i morgen tidlig så ville jeg ha ringt legevakta.

Ta på plaster og evt bandasje over der igjen. Det skal være tørt og beskyttet.
Det er neppe noe skummelt på kniven din :-) jeg tror du bare kan ta det helt med ro.

Jeg hadde vært mer bekymret om du skar deg på et uteredskap eller noe annet utendørs!

Back
Topp