Gravid + kul under armen?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Nærmer seg termin, og brystene er tidvis ømme igjen. Føler ut som jeg er hoven ut under begge armene, og har stikninger både her og i brystene.

Men nå har jeg funnet en liten klump under den ene armen. Er litt øm og ubehagelig å ta på?

Noen erfaringer?

(skal snart til lege, så skal høre da ;) )

merket også at jeg fikk det rett etter fødselen, men legen sa d var pga melken så d var ikke noe farlig. Kanskje d er noe av d samme? Gikk hvertfall bort etterhvert

Ja. Får se i morgen. Tenkte om det kunne være en melkekjertel på avveie også, siden det er så mye som vokser om dagene :)

Men legen får gi meg svar :)

Jeg hadde også det før fødsel, forklaringen var at melkekjertler kan også gå helt opp inn under armen, ganske vanlig, og de kan også fylles med råmelk etter hvert, men vil stabilisere seg etter hvert fordi de ikke får tømt seg på samme måte som brystene. Hadde ikke bekymret meg, men fint du skal til legen å få det sjekket opp!

Jeg hadde også det før fødsel, forklaringen var at melkekjertler kan også gå helt opp inn under armen, ganske vanlig, og de kan også fylles med råmelk etter hvert, men vil stabilisere seg etter hvert fordi de ikke får tømt seg på samme måte som brystene. Hadde ikke bekymret meg, men fint du skal til legen å få det sjekket opp!

Jaa. Er litt det jeg tenker også. Har veldig ømme bryster, og føles liksom likt under armene :p

Men ja, jeg tar det opp med legen, så får vi høre om han er enig :) Greit å få det ut av verden!

Tre dager etter fødsel hadde jeg en diger klump under armen, den var øm og varm. Søsteren min har hatt sin andel brystbetennelser og anbefalte varm dusj og forsiktig massasje rett på kulen. Dét, pluss opp-ned-amming hjalp for meg. Nå kan jo ikke du amme enda, men en varm dusj kan gjøre susen =)

Back
Topp