Gravid kort tid etter keisersnitt

Lulu_

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Hei!

Baby ble født for 8 mnd siden, i september 2018, med keisersnitt pga uoppdaget seteleie. Fikk da beskjed om at jeg burde vente en stund med å bli gravid pga risiko for komplikaskoner etter keisersnittet, men at det ikke var noe i veien for at jeg kunne føde vaginalt ved neste svangerskap så sant ikke baby ligger i seteleie igjen (for trangt bekken). Nå har jeg derimot oppdaget at jeg er uplanlagt gravid igjen, og jeg tror jeg må være rundt 6 uker på vei. Er selvfølgelig bekymret da jeg vet det ikke er anbefalt. Trenger jeg ekstra oppfølging i dette svangerskapet? Jeg er veldig redd for at det blir nytt keisersnitt evt.

Hei og gratulerer!

Rådene du får er for å være på den sikre siden. Det er for at livmoren din skal få grodd tilstrekkelig. I fødsel vil de evt. passe ekstra på så det ikke blir for mye stress for livmoren. Det er i utganspunktet ingen grunn til at det ikke skal gå fint. Kontakt legen din eller jordmoren din å sett opp en avtale. Du er ikke den første som har fått dette rådet og blir gravid før det har gått et par år:)

Back
Topp