Gravid + jobb

annj280588

Andre møte med forumet
Jeg er nå 10 + 4 uker å har vært hjemmeværende med min yngste sønn frem til nå som er ett og et halvt år.  så har ikke fått rukket å fått meg noen jobb før nå.
så det jeg lurer på er, når er det siste frist jeg må finne meg en jobb for å kunne motta ett slag av penger når jeg har født, vil jo tilbake i samme jobb såklart etterpå, men lurer bare på om det er for sent å finne en jobb nå?

Hvis du vil ha foreldrepenger så må du ha vært i arbeid minst seks av de ti siste månedene før permisjonsstart. Ellers så er det vel engangsstønaden som gjelder.

Du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før du går ut i permisjon. og du går ut i permisjon 3uker før du føder

annj280588 skrev:
Okei, så dvs at jeg må få meg en jobb før jeg er 3 mnd på vei? :-)

Litt før det og, med tanke på at du må ut i permisjon minimum 3 uker før fødsel og må ha vært i jobb minst 6 av de 10 mnd FØR permisjonstart :)

Så dvs si jeg kansje er for sent ute til å få noe jobb nå da? for å kunne mota penger mens jeg går hjemme hvertfall?

annj280588 skrev:
Så dvs si jeg kansje er for sent ute til å få noe jobb nå da? for å kunne mota penger mens jeg går hjemme hvertfall?

Hvis du får deg en jobb ganske fort nå, skal det nok gå greit :)

Back
Topp