Gravid igjen rett etter MA - erfaringer?

Mavik

Flørter med forumet
Hei dere :love2

Jeg håper noen av dere kan dele erfaringene deres eller eventuelt komme med noen kloke tanker. Jeg hadde kirurgisk abort 12. juli etter MA. De tok ultralyd underveis i utskrapingen og sier livmorhulen kjentes tom ut etterpå. Blødde minimalt i etterkant av utskrapingen (hadde to runder med cytotec i forkant av kirurgisk, runde 1 blødde jeg mye, hadde klumper og mye blødninger i etterkant).

Tok graviditetstester ca hver 48. time etter den kirurguske. Så at de gikk nedover og jeg fikk negativ test for ca 2,5 uke siden. Tok 3 tester og alle var negative. Startet temping og fikk bekreftet eggløsning 28. juli.

For 2 dager siden fikk jeg positiv test 8 DPO. Denne har steget. Digital test sier 1-2. Har lite symptomer, men har ikke hatt det i noen svangerskap så tidlig. Med datteren min fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var 6 uker på vei. Er kanskje litt ekstra trøtt og så har jeg murringer.

Tok HCG hos legekontoret 8 DPO som kun var på 14. Legen vil ikke høre på meg og sier det kan være rester og at tallet er for lavt. Prøver å forklare at testene stiger og at jeg har tempet etter eggløsning osv. Han vil ikke høre på meg og sier dette ikke ser bra ut. Jeg skulle få ta ny HCG i dag. Det virker ikke som han tror på meg når jeg sier at jeg har hatt negative tester etter aborten!

Noen råd? Jeg blir utrolig usikker når en lege er så negativt innstilt og føler meg litt dum som kan håpe og tro at jeg er gravid igjen. Klarer ikke helt å skjønne at testene skal ha blitt negative og så blitt positive igjen med rester? Er det i det hele tatt mulig? Hadde 2295 i HCG 2 dager før den kirurgiske aborten.
 
Back
Topp