Gravid igjen på neste forsøk etter MA

Evig håpefull

Andre møte med forumet
Hei. Jeg har vært igjennom 4 fer og 1 tin forsøk. Blitt gravid 2 ganger, men endte i hhv SA uke 6 og MA uke 10. MA var for 2 uker siden og måtte ta medisinsk abort. Tok det naturligvis veldig tungt, nå som vi hadde kommet såpass langt ut i 1.trimester... Vil allikevel igang med nytt fersk forsøk ifm neste mens. Noen som har blitt/vet om andre som har blitt gravid igjen på nytt forsøk rett/kort tid etter en SA/MA med prøverør? Og som endte med levendefødt barn? Vet at dette er veldig individuelt og avhenger av mange faktorer, men kunne trengt noen positive historier her....

Hei! :) nå ble det ikke prøverør på oss, vi ble gravide mens vi stod på vent på utredning :) (har hatt en ma og en sa på 1,5 år, prøvere hele tiden) sa var i uke 6, og vi ble gravide neste syklus uten menstruasjonsblødning mellom. Termin ble regnet fra første dag i sa-blødning, og det stemte med oul. Ligger nå med modningsrier og håper på fødsel av ei frisk og fin jente i løpet av helga :D håper dette kunne hjelpe på humøret :) gyn sa forresten også til meg at; kroppen blir bare gravid dersom den er klar for det, så når det klaffet etter sa, var alt klart til ny leieboer i magen :) det er utallige faktorer som skal klaffe for å lage et barn, men jeg tror ikke nødvendigvis det har noe å si å vente etter sa/ma. Ønsker deg all mulig lykke til videre, og krysser fingrene for at du snart er like langt som meg med friskt barn i magen! :)

Lykke til med fødsel :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for oppløftende svar Førstegangs83 :-) Håper kroppen min er 'klar' igjen allerede nå, eller i hvert fall at vi lykkes i løpet av 6 mdr etter abort, hvor det sies at man er veldig fruktbar.... Det er slitsomt å gå igjennom gang på gang, men slik er bare dette gamet. Ønsker deg masse lykke til med fødselen og tilværelsen som nybakt mamma, må være en fantastisk følelse!! :-)

Tusen takk! :) stå på! Beste premien venter på deg også i enden av tunnelen! :) vet det er dritt å høre, og virker av og til helt idiotisk å si, men husk at dere i allefall kan bli gravide! Ikke alle IVF-ere som får oppleve det en gang, og hellet er nok med dere neste gang :) tenk positivt! :)

Back
Topp