gravid igjen, hva nå?

solstråla

Gift med forumet
er gravid igjen, planlagt og veldig ønsket, men det skjedde fortere enn vi hadde trudd...

var ferdig med permisjonen min for en uke siden, og har bare en pitteliten deltidsstilling å gå tilbake til.

før fødselen jobbet jeg ca 60 prosent, men blir jo ikke like lett å ta vakter ved sykdom nå, som jeg også må skaffe barnepass!

søker på andre jobber, men hvor lett er det å få når man har ei lita tulle OG er gravid!!??

skulle nesten ønske jeg hadde visst om svangerskapet før permisjonen var over, så jeg kunne sykemldt meg. ønsker å ta full permisjon neste gang, men blir det ikke mer jobbing på meg før det blir det dårlig med penger!!

noen som vet hvordan det er? hvis jeg blir sykemldt nå, får jeg bare penger for mine faste timer, eller regner de ut ett gjennomsnitt?

ett annet alternativ hadde vært dagpenger som arbeidssøker, men da må jeg få sjefen til å si opp meg...

noen som har tips!?

Ikke bare,bare nei...
Om du blir sykemeldt er det kun penger for de timene du har ja!
Skulle du gått over til arb-ledighetstrygd,så er det ogs åkrav til inntekt i fjor- hvor du faktisk har jobbet...Vet ikke om du var noe særlig sykemeldt!?
Da jeg ble gravid med nr 2 var jeg fremdeles i permisjon,men jobben gikk konkurs etter salg- og hadde da ikke jobb å komme tilbake til. Regna jo med at jeg vill få penger fra aetat,men neida- jeg ble sykemeldt tidlig pga mye kvalme og var da ikke i jobb!
Så noe penger derfra fikk jeg ikke...Var da 3mnd på vei med nr 2,så gikk ikke akkurat å skjule heller- og var ikke mange som ønska å ansette en som var gravid![&:]
Så om du ønsker full permisjon denna gangen vil jeg anbefale deg å stå på å finne en jobb før det er for sent...[;)]
Lykke til!!!

vurderer å si opp jobben, ta 8 ukers karantene og så få dagpenger.. bare i tillfelle jeg ikke får meg jobb!!

må tenke langsiktig nå.....

Ja,om du synes det vil være greit løsning![;)]
Ulempen,er at du da må ha parat barnehage/dagmamma for om det dukker opp en jobb må du takke ja for å oprettholde dagpengene dine...
Også kan det jo være greit å sjekke at du har rett til dagpenger isåfall![:)]
Er jo ikke så mye penger du får der bare,synes det er litt lite jeg isåfall- men sjekk det opp!

Vil bare gratulere deg så masse med den nye graviditeten!!!

Go`klem fra
Lehcar

har nok krav på dagpenger, men satser nok heller på at jeg får jobb...

ser så stygt ut å si opp, har jo ingen grunn!

må nok ut å jakte jobb for harde livet, heldigvis har gubben pappapermisjon nå så jeg slipper å dra med meg gojenta rundt!!

Back
Topp