Gravid igjen etter blighted ovum

Guest
Hei.

I mars måtte jeg ta en utskrapning fordi jeg hadde hatt en spontanabort som de kalte blighted ovum. Om det ikke var et "blindt egg" så hadde i hvert fall utviklingen stoppet på et veldig tidlig stadium siden de bare kunne så vidt skimte et bittelite fosteranlegg. Men jeg visste ikke at dette hadde skjedd før jeg skulle vært 8-9 uker på vei... Det var veldig tøft. Jeg følte meg jo gravid og hadde null blødninger. 

Nå er jeg gravid igjen i uke 5+2 og engster meg en del. Jeg føler meg foreløpig lite gravid. Bare litt tunge pupper på kvelden(ikke spesielt ømme) og kanskje føler jeg meg litt trøttere enn vanlig(?). Syns å huske at min første graviditet(som resulterte i ei jente som nå snart blir 2 år) var preget av mer ømme og vonde pupper blant annet. 

Jeg vet jo at det eneste jeg kan gjøre er å vente og se... Egentlig burde jeg ikke "plaget" dere med å spørre her inne i det hele tatt siden det er kun tiden som vil vise hva som skjer. Men er det vanlig å føle mindre symptomer i senere graviditeter enn den aller første? 

Takk hvis noen rekker å svare meg. 
 
Jeg hadde også en utskrapning etter en spontanabort for ca 2 år siden nå . fant ut at jeg var gravid i Mai og var svært engstelig fordi rett før jeg mistet sist gang hadde jeg mistet alle symptomene mine. Jeg hadde jo ingen spesielle symptomer når jeg fant det ut uten om ømmebryst. Jeg har heller ingen symptomer den dag i dag. Ikke en gang ømme bryst. Man kan fint være gravid uten å ha spesielt til symptomer, det har jeg erfart iallefall. 

Alt i skjønneste orden her og jeg er i uke 15 i dag :) 

Lykke til!
 
Takk for svar :)

Det er beroligende å høre om andres erfaringer. Håper virkelig jeg også er så heldig at jeg har lite plagsomme symptomer denne graviditeten her(og at alt likevel er i orden).

Lykke til du også!
 
Back
Topp