Gravid i uke 8

endeligtre <3

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er nå inne i min 8ende uke av svangerskapet etter en SA i februar. Jeg var på en tidlig UL i uke 7 fordi jeg ville sjekke om det var noe liv denne gangen. Jordmor hadde bare utvendig UL apparat så det var ikke så mye å se og vi kunne ikke se om hjertet banket eller ikke. Men hun fortalte at alt så normalt ut i forhold til det hun kunne se og at hun tydelig kunne se en normal graviditet, hvordan kan jeg forholde meg til dette? Burde jeg slappe av mer og hvor stor er sjansen for at det ikke er noe liv denne gangen?

I det siste har jeg også hatt noen stikkinger/mensmurringer i magen som er ganske vonde, er det normalt at de skal være så vonde? Noen ganger må jeg stoppe opp det jeg gjør og puste ordentlig og rolig. Det går som regel over etter et 1 minutt eller 2! Dette kommer ofte i forbindelse med bråe bevegelser eller hvis jeg har løftet litt tungt.

Takk for svar :)
 
Hei

Er 8+3 etter sa i febr/mars. Fikk målt Hcg som viste stigning, men syns selv det var lavt ifht dr. Google

Har hatt småblødninger og mangler alt av symptomer og klarer ikke slå meg til ro med at alt er bra inni der. Skal på UL i 11+5, betaler selv og syns det et verdt det.

Smertene du kjenner er nok ligamenter som strekker seg, jeg er 2. Gangs og kjenner dem igjen, men er ikke like ille som sist
 
Merkelig at hun tok utvendig utvendig ul så tidlig i det hele tatt. Jeg kan fortelle deg det at på fredag hadde jeg blitt lovet ul av fastlegen selv. Forventet da at det var innvendig hun snakket om. Det var det ikke! Var da 7+1 å hun kunne ikke se noenting. Hun trodde vi kunne se fordi jeg er så tynn. Som sagt så vi ingenting å jeg fikk panikk!
Dro til priv gyn dagen etter og så et bankene hjerte <3 på et foster som var ca den størrelsen jeg hadde antatt og alt var perfekt.
Og som Terne sier, smertene er nok ligamentsmerter. De blir svakere for hvert svangerskap :p hvertfall på meg. Venter nr 3 å de er sjelden tilstede. Med nr 1 var det ille.
 
De ser ikke særlig på tidlig Ul hvis de tar utvendig :) ingenting å stresse for (lettere sagt enn gjort). Hos meg har det vært motsatt når det gjelder ligamentsmerter, merket så og si ingenting første gangen, men nå er de veldig tilstede :p
 
Godt du skrev denne tråden. Jeg skal til fastlegen i morgen som har UL utstyr (utvendig) på kontoret. Regner med hun vil ta en titt, da hun gjorde det med jenta mi. Var da 7+3 og så både baby og hjertet. Men har skjønt at det var ganske så flaks. Er kun 6+6 i morgen. Godt å få roet forventningene :)
 
Hei!
Jeg er nå inne i min 8ende uke av svangerskapet etter en SA i februar. Jeg var på en tidlig UL i uke 7 fordi jeg ville sjekke om det var noe liv denne gangen. Jordmor hadde bare utvendig UL apparat så det var ikke så mye å se og vi kunne ikke se om hjertet banket eller ikke. Men hun fortalte at alt så normalt ut i forhold til det hun kunne se og at hun tydelig kunne se en normal graviditet, hvordan kan jeg forholde meg til dette? Burde jeg slappe av mer og hvor stor er sjansen for at det ikke er noe liv denne gangen?

I det siste har jeg også hatt noen stikkinger/mensmurringer i magen som er ganske vonde, er det normalt at de skal være så vonde? Noen ganger må jeg stoppe opp det jeg gjør og puste ordentlig og rolig. Det går som regel over etter et 1 minutt eller 2! Dette kommer ofte i forbindelse med bråe bevegelser eller hvis jeg har løftet litt tungt.

Takk for svar :)
Det med stikkinger osv, er helt normalt. Jeg hadde det ikke med første, men noe ekstremt med andre. Måtte stoppe opp når jeg gikk tur. Skikkelig plagsomt. Håper jeg får det beste fra begge graviditeter denne gang :D
 
Back
Topp