Gravid i uke 6 - ultralyd? Jordmor?

Sophie12345

Flørter med forumet
Hei!
Jeg fikk min første positive test lørdag 14.september. Jeg var en tur hos legen tirsdag 17.september og fikk helsekort. Jeg tok også blodprøver for å sjekke hcg. Fikk melding av legen istad at den var stigende.

Når jeg var hos legen fikk jeg ingen informasjon om hva som skjer videre, bortsett fra at jeg har ny time hos legen 2.trimester…

Må jeg ringe helsestasjonen for å få en jordmor? Hvor ofte er man hos jordmor?Hvem kontakter jeg for å få ultralyd? Når kan jeg få ultralyd?
Jeg har virkelig ingen erfaring, og prøver å søke meg frem på nettet. Hjelp!
 
Du tar selv kontakt med jordmor på kommunal helsestasjon for å bestille time der. Din lege eller jordmor sender henvisning til tidlig ultralyd på sykehuset som du får mellom uke 11 - 13 som regel (og der får du ofte time til ordninær ultralyd som er mellom uke 18 - 20). Hvis du ønsker ultralyd før dette må du som regel gå privat med mindre lege mener du har behov for tidligere :D
 
Du tar selv kontakt med jordmor på kommunal helsestasjon for å bestille time der. Din lege eller jordmor sender henvisning til tidlig ultralyd på sykehuset som du får mellom uke 11 - 13 som regel (og der får du ofte time til ordninær ultralyd som er mellom uke 18 - 20). Hvis du ønsker ultralyd før dette må du som regel gå privat med mindre lege mener du har behov for tidligere :D
Okei, da får jeg ringe ned i morgen. Tusen takk for svar.
 
Back
Topp