Gravid i Tyrkia

maays91

Andre møte med forumet
Jeg er nå gravid 11+3 og har bestilt meg tyrkiatur for mange mnd siden den 7-21juli. Har lest masse på nettet å der står det mange plasser at det er bare å reise, og at noen ikke vil anbefale det.. Hva mener dere? Det er min første, og jeg vil kun det beste og at alt skal gå bra.. Skal jeg reise? Hva bør jeg passe på? Skal jeg ha med mat selv? Det er i Tyrkia, Side. Prime apart, ganske nytt hotell men blir nok å spise mest ute. Vet det ikke er bra med kjøtt og frukt, skal holde leng unna. Trenger masse råd og tilbakemeldinger!!

Jeg var der for 2 år siden, og da var jeg gravid! Det gjekk veldig fint:) vi bodde på hotell med all inklusiv, så det jeg passet på var og spise mat som var godt gjennomstekt( vi såg korleis dei tilbredte maten, siden kokkene stod ute og gjorde det) , spiste ikke salat....det er litt skummelt. Om jeg skulle ha frukt så passet jeg på at jeg kunne fjerne skallet selv. Is spiste jeg kun som lå i papir. Vær forsiktig med boks is! Og vann!!! Kun fra flaske, og pass på at den ikke har hvert opna. Puss og tenna fra flaskevann. Ellers så vil jeg bare si god tur....hugs og drikk mye:)))

bestillte sydentur til meg og min kjære i går, reiser i september og sannsynligheten for at jeg er gravid til da er ganske stor - ser ikke på det som noe skummelt. Kommer til å holde meg unna frukt og grønnt jeg ikke kan vaske/skrelle selv, is som ikke er i papir og vann fra springen. Men det er stort sett det jeg holder meg unna til vanlig også.... skal bo i leilighet så kan handle inn frukt og mat for å tilberede selv der :)

Jeg reiser til Tyrkia (Marmaris) i juli og er da 28 uker på vei. Jordmor sa at jeg skulle ta de forhåndsreglene man tar uansett når man reiser. Godt stekt kjøtt, ikke salat, kun flaskevann o.l.! Har undersøkt litt om vaksine, og her står det mye forskjellig. Anbefales å ta hepatitt A vaksine, men denne ble anbefalt å ta uansett om man var gravid eller ikke. Har vært i Tyrkia tre ganger tidligere og aldri hørt snakk om å ta vaksine. Kontaktet vaksinasjonskontoret og de anbefalte å ta den. (Men stusser på at jordmoren min ikke nevnte vaksine i det hele tatt når jeg var der :) ) Men med vaksine er det alltid en risiko, og hun likte ikke å sette vaksine på gravide i første trimester..
Er litt i tvil på om det blir vaksine eller ikke, men heller mest mot å ikke ta den.. Skal bo på all inclusive hotell og har ikke blitt dårlig de andre gangene jeg har vært der. Men kommer uansett til å vær ekstra påpasselig på det meste :)

Tusrn takk for svar!! :) tror det blir 7.gangen jeg reiser til side så har en favorittrestaurant, går jo også an å ha med mat hjemmefra. Tror jeg kommer til å holde meg unna frukt, grønt og kjøtt og spiser heller pizza eller noe annet når vi er ute - blir så redd og tenker mye :p Skal drikke masse vann og holde meg unna isbiter og vannet der :-)

Ja jeg skjønner ikke hvorfor du ikke skal reise..?
Jeg var gravid i Side,Tyrkia (hadde ikke mage så det var veldig tidlig husker jeg) og det eneste jeg gjorde var å bestille maten "well done" og ikke drikke alkohol...

Skal reise. Det jeg spurte om hva jeg bør holde meg unna, pluss at jeg har lest mange plasser at de ikke anbefaler sydenfeire.

Back
Topp