Gravid i Tyrkia - Vaksine og andre forholdsregler

frk_perle

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Vi har bestilt oss tur til Tyrkia (Alanya) i august. Det er et All inclusive-hotell, så det skal jo gå fint[emoji4] Er det noen her inne som har vært i Tyrkia som gravid? Hvilke forholdsregler tok dere i forhold til mat? Ble det anbefalt vaksine?

Ingen aning i forhold til det du spør om. Men det høres ut som deilig ferie!

Ja det blir deilig å komme seg bort til sol og varme, noe vi ikke er så bortskjemt med her på Vestlandet [emoji1]

Anbefaler å ta en titt på vaksine.no [emoji4] Der legger man inn land også kommer det opp råd for hvilke vaksiner man evt. Må ta. Mange kommuner har egne vaksinasjonskontorer man også kan ta kontakt med.
Jeg vet ikke om man kan ta "drikkevaksinen" når man er gravid. Men, kan man det ville jeg tatt den.

Anbefaler å ta en titt på vaksine.no [emoji4] Der legger man inn land også kommer det opp råd for hvilke vaksiner man evt. Må ta. Mange kommuner har egne vaksinasjonskontorer man også kan ta kontakt med.
Jeg vet ikke om man kan ta "drikkevaksinen" når man er gravid. Men, kan man det ville jeg tatt den.

Takk for tips, skal ta å sjekke ut den siden [emoji4][emoji4]

Jeg ville iallefall sjekket difteri/stivkrampe og mmr-vaksinen. Jeg var ikke immun mot rubella (mmr) når jeg ventet nr 2. Tror det har noe med at jeg mistet store mengder med blod i fødsel nr 1 og kroppen min ble ganske utslitt. Fikk påfyll da vi fikk påvist rubellasmitte der vi jobber nå i vinter. (Ja, det er sjeldent i Norge). Nå fikk jeg beskjed om meslingutbruddet kunne være det værste å få når man er voksen. Men de aller fleste er immune etter vaksinasjon som barn. Stivkrampe/difteri varer bare i 10 år før du må ha påfyll

Jeg fikk vite min 1.graviditet i Tyrkia Alanya. Pass bare på å drikke fra flaske og ikke fra springvann. Lykke til

Takk for tips[emoji4] Springvann holder jeg meg unna når jeg er utenfor Norden, så det skal gå fint [emoji4] Tidligere har vi bare feriert rundt om i Hellas, så blir spennende å prøve et nytt land[emoji2]

Så herlig[emoji295]️Du må ha en riktig god ferie[emoji295]️

Takk for tips[emoji4] Springvann holder jeg meg unna når jeg er utenfor Norden, så det skal gå fint [emoji4] Tidligere har vi bare feriert rundt om i Hellas, så blir spennende å prøve et nytt land[emoji2]

Så herlig[emoji295]️Du må ha en riktig god ferie[emoji295]️

Tusen takk[emoji847] I like måte[emoji160][emoji272][emoji295]️

Jeg ville iallefall sjekket difteri/stivkrampe og mmr-vaksinen. Jeg var ikke immun mot rubella (mmr) når jeg ventet nr 2. Tror det har noe med at jeg mistet store mengder med blod i fødsel nr 1 og kroppen min ble ganske utslitt. Fikk påfyll da vi fikk påvist rubellasmitte der vi jobber nå i vinter. (Ja, det er sjeldent i Norge). Nå fikk jeg beskjed om meslingutbruddet kunne være det værste å få når man er voksen. Men de aller fleste er immune etter vaksinasjon som barn. Stivkrampe/difteri varer bare i 10 år før du må ha påfyll

Takk for innspill og tips[emoji106][emoji4] Jeg tok stivkrampe/difteri-vaksine for et par år siden, så da varer den ennå[emoji4] Får gå utifra at jeg er immun mot meslinger og rubella, siden det ikke er noe som skal tilsi noe annet:) Etter litt lesing har vi funnet ut at hepatitt a/b-vaksine kan være lurt å ta. Så da satser vi på det[emoji4]

Velkommen ned i varmen. Her på Filippinene er det nå sånn passe varmt. La meg si det slik.... godt med aircon.

Har vært her i 2 uker og skal ikke hjem til norge før i slutten av måneden.

Og jeg som liker en øl i varmen løste problemet ved å ta med 18 bokser clausthaler som er slkoholfritt.
(Lightøl her er light i kalorier og ikke light i alko%)

2017-06-29 11.30.24.jpg

Back
Topp