Gravid i sommervarmen, herlig eller fælt?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er det sommervarme hos dere enda? Hvordan er det å være gravid i varmen? Noen tips til nedkjøling eller måter å gjøre gravidlivet lettere på?
 
Kald drikke, kald frukt, skygge og ro er mine beste tips. Jeg venter augustbaby for andre gang. Sist gang i 2013 var det fryktelig varmt. Så langt har det ikke vært så ille, men jeg kjente det i går at jeg ikke hadde lyst å være i solen. Kino på formiddagen med storebror passet helt perfekt da:)
 
Eg var nygravid i mai 09 men då frøs eg, enn om det var 20 grader. Aldri vert høygravid på sommertid.
 
Hadde termin i midten av juli 2017. Det var både godt og vondt :p ikke så deilig å være en diger hval i den varmen, men det var godt å slippe mye klær på en stoooor mage. Godt å bare kjnne tråkke inn i et par sandaler med hovne bein som ikke fikk plass i sko
 
Jeg vil heller ha sommer enn sånn det har vært siden april nå:/ en dag sommer og 10 elendige dager...! Lettere med klær når det er varmt enn kaldt og regn;)
 
Hadde termin i midten av juli 2017. Det var både godt og vondt :p ikke så deilig å være en diger hval i den varmen, men det var godt å slippe mye klær på en stoooor mage. Godt å bare kjnne tråkke inn i et par sandaler med hovne bein som ikke fikk plass i sko

Gikk i crocs på vinter eg:laughing002
 
Fææælt. Men lite pluss at en kan gå i kjole da
 
Helt greit :) Litt mer vann i kroppen på de varmeste dagene, men ellers helt fint med sol og sommer :D
 
Syns ikke det er så verst foreløpig. Men når jeg ordner mye i hagen kjenner jeg at jeg veldig fort blir for varm. Så lenge jeg tar det rolig og veksler mellom sola og skyggen trives jeg godt. Vannflaske med isbiter er gull :)
 
Om jeg kun hadde vært alene og hatt meg selv å tenke på, så hadde det vært bare deilig i varmen, ikke fult så behagelig å løpe etter en 2-åring!

Kjøler meg ned med kald drikke og gjerne en kald klut på magen, eller ett bad:)
 
I fjor sommer var det 30 grader hele sommeren og det var helt forferdelig å være gravid. Fikk fort på plass varmepumpe så vi kunne kjøle ned inne og jeg var lite ute
 
I fjor sommer var det 30 grader hele sommeren og det var helt forferdelig å være gravid. Fikk fort på plass varmepumpe så vi kunne kjøle ned inne og jeg var lite ute

Uffameien:( unner ingen den varmen. Må ha vært utmattende. Husker vi jobba på klinikken på jobb i 35 grader og med varme/damp for å sterilisere. Måtte gå med t-shirts. Kjølinga hadde streika helt
 
Sliter med å finne klær i sommervarmen jeg. Har komplekser for lårene mine så vil ikke ha så korte shortser, så finner ikke shorts som passer. Må ha slik "sykkelshorts" under kjoler (ellers gnisser det) og det hadde de på h&m før, men nå er de borte. Så greit nok at det er varmt, men i dongeribukse er det fælt!
 
Deilig med sandaler og kjole.
Det har tordna og lyna tre netter på rad, da har det vært ekstremt fuktig og klamt, ikke blitt mye søvn da..
 
I fjor hadde vi 30-35 grader hver dag i flere måneder. Det var ikke spesielt hyggelig som høygravid. I år er det jo kjølig, i dag er første dag ungene går med shorts til skolen. :p
 
Back
Topp