gravid i selskap...

2725020070603

Glad i forumet
Var i familieselskap i helgen, 25 gjester og de har nylig fått vite om graviditeten..
Veldig hyggelig å prate om baby og forventinger, men når 25 mennesker stiller nøyaktig samme spørsmålene iløpet av 2 timer må jeg innrømme det blir nok!! :p spesielt når de eldre praktisk talt fotfølger meg for å minne meg på å ikke fryse, drikke nok, spise for to osv... *lettere irritert, men prøver å smile*... !!

Og ikke minst føler jeg på det når enkelte ikke vet helt om de skal gratulere fordi de innerst inne lurer på om det var planlagt... også har man jo de få som faktisk spør rett ut! :p
Ja, det var planlagt, men det er også et veldig privat spørsmål føler jeg...

Puh, godt å få ut litt frustrasjon! Hehe.
Ser for meg at jeg ikke er eneste med denne opplevelsen ;)

Hehe skjønner hva du mener! Har selv en veldig stor familie, har 7 søsken og massemasse søskenbarn og tanter og onkler :P så når vi sjelden treffes og alle skal spør om det samme og forklar om å ikke gjør ditt og spis datt og pass deg for dett.. Haha. Forstår deg godt :P er den 4 i søskenflokken som skal ha barn nå, så føler alle gir meg de samme tipsene om og om igjen :P menmen. Jeg forstår jo at de også synes det er spennende :-)
Ble så frustrert da søstra mi sa "hæ?! Kjenner du ikke liv enda??" ... Eh nei...og det er helt normalt :P hun sammenligner hennes svangerskap mot mitt hele tiden.

Hehe:p blir lei av spørsmål som går d bra med deg, har du noen plaga og "kanskje d blir en gutt denne gang":wtf: ... Selv om de mener godt så kan d bli mye når man får d spørsmålet flere ganger om dagen :p

Jeg håper ikke min søster kommer til å dele masse tips og råd om barneoppdragelse :p For jeg er totalt uenig i hvordan hun og hennes mann oppdrar sine :p Håper hun forstår at vi vil oppdra våre barn slik vi vil... Men jeg mistenker at jeg får høre: "men sånn gjorde vi, og det har fått helt fint" ganske ofte... :p

Vi har også blitt spurt endel ganger om graviditeten var planlagt, og jeg forstår bare ikke hvorfor det er så viktig for folk å vite. Vår baby er veldig planlagt, men spiller det egentlig noen rolle når man uansett har tenkt til å beholde barnet? Synes det er et veldig utidig spørsmål..

Å spørre om barnet er planlagt er ganske merkelig. Jeg ville spurt, om jeg virkelig lurte, kun de jeg kjenner veldig godt.
Ellers bytter jeg tema veldig raskt når folk, selv om det er godt ment, snakker om graviditet:happy:

Jeg har reagert veldig på når folk spør om det var planlagt. Men det virker som om det visstnok er helt greit å spørre om; fått det spørsmålet flere ganger. Merker jeg har blitt litt fornærma jeg. Må det ha vært et uhell for at jeg skulle bli gravid? Virker ikke mannen min og meg klar for det? Vi hadde da tross alt vært sammen 6 år før jeg blei gravid med førstemann! Denne gangen har jeg faktisk fått spørsmålet; men denne gangen var det vel ikke helt planlagt? JO, planlagt denne gangen også, hvorfor er det så vanskelig å tro!!!???

Svigerfamilien min er veldig sånn til å legge seg oppi alt... ikke gjør sånn å sånn, og for guds skyld husk nå det.... å det ble ikke bedre når første ungen kom her heller... menmen.... er jo bare å overhøre :-) slipper heldigvis det maset med min familie :-)

Faktisk aldri blitt spurt om det var planlagt :-) tror igrunnen e hadde spurt tilbake om det var noe vedkommende synes var ett normalt og høflig spørsmål :-p eller svart at ja det er det jo selvfølgelig, å så fulgt opp med et veldig upassende spørsmål ;-)

Jeg håper ikke min søster kommer til å dele masse tips og råd om barneoppdragelse :p For jeg er totalt uenig i hvordan hun og hennes mann oppdrar sine :p Håper hun forstår at vi vil oppdra våre barn slik vi vil... Men jeg mistenker at jeg får høre: "men sånn gjorde vi, og det har fått helt fint" ganske ofte... :p
Slik har jeg det med min svigerinne :p der er det fri barneoppdragelse :p men det er vel bare å smile og si "ja, kanskje vi skal prøve det", så blir alle fornøyd :p

Svigerfamilien min er veldig sånn til å legge seg oppi alt... ikke gjør sånn å sånn, og for guds skyld husk nå det.... å det ble ikke bedre når første ungen kom her heller... menmen.... er jo bare å overhøre :-) slipper heldigvis det maset med min familie :-)

Faktisk aldri blitt spurt om det var planlagt :-) tror igrunnen e hadde spurt tilbake om det var noe vedkommende synes var ett normalt og høflig spørsmål :-p eller svart at ja det er det jo selvfølgelig, å så fulgt opp med et veldig upassende spørsmål ;-)
Hadde vært morsomt å stille upassende spørsmål tilbake ja :p men så skal man komme på noe også da :p

Kan bli litt vanskelig å finne på noe... kanskje spurt hvordan sexlivet er for tiden? Hele :-p er iallfall ikke noe e vanligvis ville spurt folk om sånn I et selskap :-p

Back
Topp