Gravid i permisjonstiden

Er du gravid igjen ? ;)
 
Oki :) nei jeg er ikke det ;) men vi var på trilletur i dag også kom dette opp som tema ;) er ikke gravid igjen ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Hvis man har 80% utbetaling da?
 
Har sikkert spurt om det før men husker ikke helt. Dersom jeg hadde blitt gravid nå hvilke regler gjelder da. Hadde jeg hatt rett til perm penger dersom jeg ble sykemeldt når denne prmisjonen var over. Jeg begynner i utgangspunktet å jobbe 20 november.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg tør ikke å bli gravid nå. Hvis han ikke får barnehageplass før til høsten. Og man må ut i ulønnet perm så er det dumt om man mister rett på foreldrepenger..
 
Du kan få foreldrepenger hvis du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst 6 av de 10 siste månedene før stønadsperioden begynner. Årsinntekten din må være minst halvparten av grunnbeløpet (G) i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt:

sykepenger
foreldrepenger
svangerskapspenger
omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet
pleie- og opplæringspenger
dagpenger under arbeidsløshet
arbeidsavklaringspenger

Så ja, vis du har motatt foreldrepenger, regnes dette som pensjonsgivende inntekt. Blir du sykemeldt og mottar sykepenger, telles dette også som pensjonsgivende inntekt :)
 
Du kan få foreldrepenger hvis du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst 6 av de 10 siste månedene før stønadsperioden begynner. Årsinntekten din må være minst halvparten av grunnbeløpet (G) i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt:

sykepenger
foreldrepenger
svangerskapspenger
omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet
pleie- og opplæringspenger
dagpenger under arbeidsløshet
arbeidsavklaringspenger

Så ja, vis du har motatt foreldrepenger, regnes dette som pensjonsgivende inntekt. Blir du sykemeldt og mottar sykepenger, telles dette også som pensjonsgivende inntekt :)
Takk :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Har sikkert spurt om det før men husker ikke helt. Dersom jeg hadde blitt gravid nå hvilke regler gjelder da. Hadde jeg hatt rett til perm penger dersom jeg ble sykemeldt når denne prmisjonen var over. Jeg begynner i utgangspunktet å jobbe 20 november.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Du hadde en tråd om det fra før, så jeg slo sammen de to trådene ;)
 
Back
Topp