Gravid i ny jobb..

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Hei,

Jeg startet i ny jobb i januar og ble uventet gravid i mai, er nå 7+6, med termin 4.februar. Problemet er at jeg sliter veldig med dårlig samvittighet overfor jobben og gruer meg til å fortelle nyheten.. Jeg vet at de sårt trenger meg og at de har ansatt meg mtp. prosjekt som varer fra nå til mai 2021, dette får jeg dermed ikke fullført.. Jeg er redd sjefen blir skuffet og i verste fall tar det veldig dårlig. Bør jeg ha dårlig samvittighet, eller er dette risken de tar ved å ansette en på 25? Noen som har erfaringer med noe lignende?
 
Hei,

Jeg startet i ny jobb i januar og ble uventet gravid i mai, er nå 7+6, med termin 4.februar. Problemet er at jeg sliter veldig med dårlig samvittighet overfor jobben og gruer meg til å fortelle nyheten.. Jeg vet at de sårt trenger meg og at de har ansatt meg mtp. prosjekt som varer fra nå til mai 2021, dette får jeg dermed ikke fullført.. Jeg er redd sjefen blir skuffet og i verste fall tar det veldig dårlig. Bør jeg ha dårlig samvittighet, eller er dette risken de tar ved å ansette en på 25? Noen som har erfaringer med noe lignende?

Det er en generell risk de tar ved å ansette kvinner på 18-45 sånn er det bare. Men kanskje du har en tillitsvalgt eller lignende som kan bli med på møtet dersom du føler at det er veldig ubehagelig å skulle fortelle? ❤️
 
Og ja ingen dårlig samvittighet men vet at man kjenner på det uansett ❤️
 
Hei,

Jeg startet i ny jobb i januar og ble uventet gravid i mai, er nå 7+6, med termin 4.februar. Problemet er at jeg sliter veldig med dårlig samvittighet overfor jobben og gruer meg til å fortelle nyheten.. Jeg vet at de sårt trenger meg og at de har ansatt meg mtp. prosjekt som varer fra nå til mai 2021, dette får jeg dermed ikke fullført.. Jeg er redd sjefen blir skuffet og i verste fall tar det veldig dårlig. Bør jeg ha dårlig samvittighet, eller er dette risken de tar ved å ansette en på 25? Noen som har erfaringer med noe lignende?
Ha, dette er «risken» med å ansette kvinner i fruktbar alder. Som er grunnen til at vi har permisjonsordninger og at arbeidsgiver ikke betaler dobbel lønn, men kan ansette en vikar for deg. Jeg skjønner den dårlige samvittigheten, men dette er livet. Det passer aldri å få barn. Det kræsjer alltid med noe.
 
Jeg begynte i ny jobb i januar. En nyopprettet stilling, som var sårt trengt på arb.plassen.

Oppdaget i jula at jeg var gravid, så jeg var allerede gravid (og kjempedårlig) når jeg startet i jobben:sorry: Hadde sååååå dårlig samvittighet, og gruet meg veldig til å si det.
Tvang meg igjennom den første tiden i full jobb. Med oppkast og kvalme. Men sa ingenting før jeg ble 50% sykemeldt i uke 14. Og fikk da veldig forståelse fra sjefen:happy:
Ble 100% sykemeldt kort tid etter det igjen, og er nå sykemeldt fram til permisjonen.

Sånn er livet tenker jeg. Det vil aldri "passe" å bli gravid.
 
Jeg fikk fast jobb uken før jeg fødte, hadde ikke vært på intervju engang og fått fortalt situasjonen. De holdt heldigvis av jobben til jeg var ferdig i permisjon
 
Tusen takk for alle svar! Nå føler jeg meg litt bedre :) Får si i fra her på jobben når jeg runder 12 uker etter sommerferien
 
Jeg startet også i ny jobb i januar. Fant ut at jeg var gravid i februar. Var mye dårlig da, så sa fort ifra til sjefen pga. sykefravær. Fikk kjempe mye støtte. Dessverre var dette en BO. Er igjen gravid, og sa ifra til sjefen ganske raskt pga mulighet for tilrettelegging. Hun gratulerte meg, og bare ventet på at jeg skulle fortelle henne det :)
 
Eg starter i ny jobb etter sommaren, og gruer meg til å fortelle eg og... Veit at eg ikkje har noko grunn til det, men som du seier er det samvittigheten når du veit at dei trenger deg..
 
Ikke ha dårlig samvittighet!!! Det er en risiko din arbeidsgiver tar når h*n velger å ansette unge kvinner:)
 
Back
Topp