Gravid i jula? Antrekk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Er du gravid i jula og har litt mage? Hvordan gjør du det med antrekk? Kjøper du nye gravid klær eller putter du på deg det som måtte passe i skapet?

Kanskje du har vært det tidligere? Hva gjorde du?

Har termin 1.februar, så har litt mage ja! Forrige gang kjøpte jeg en gravidkjole, men har ikke lagt på meg så mye nå, så har en stretchy velourkjole jeg heldigvis får brukt [emoji4][emoji108]

Er kun 8 uker julaften, men med oppblåst mage og kvalme jeg antar fortsatt er tilstede skal julekjolen pent være vid og enkel å ta av :P

Har litt mage ja, og kommer til å ha på meg en enkel kjole i tynn jersey. Noe jeg antakelig ville gjort uansett. Må se om jeg finner rød strømpebukse og rød bolero da. Blir gal av stramme/stive klær, så det skal være lett å bevege seg i. Veldig praktisk når man har småbarn og :)

Forrige gang hadde jeg termin 3. Februar, så magen var god og rund. Hadde da på en gravidkjole og strømpis.
Denne jula blir det bare sånn helt i begynnelsen-oppblåst, så det blir nok noe ala det samme. Det synes heldigvis ikke at det er en gravidkjole. :)

Med førstemann mener jeg å huske at jeg kjøpte inn en topp eller kjole som satt litt mer behagelig (var 3 mnd på vei) :)

Med andremann puttet jeg på meg det som passet i skapet [emoji14] Hadde termin 8. januar, så uaktuelt å handle inn noe nytt for en så kort periode :)

Jeg har kjøpt meg en fin gravidkjole må bare sys opp siden jeg er så lav. Men elsker lange kjoler, og gamle klærne passer ikke. Så glad jeg kjøpte en ny og fin burgunder rød kjole[emoji173]️[emoji319] gleder meg til å bruke den.

Er vel ca 16 uker på julaften i år, og var 18 uker i fjor, så bruker kjolen jeg kjøpte da. Og så har jeg noen andre fine antrekk som også kommer til å passe på den tiden. Kjøper ikke noe egen gravidkjole for å bruke bare en kort periode. :)

Har kjøpt meg gravidkjole på tilbud [emoji4] men er usikker på om den vil sitte fint, for jeg har ikke lagt på meg noe enda, og ikke er magen blitt så stor som jeg hadde sett for meg heller [emoji12] er 23+2 på julaften.

Fødte 6 januar 2016 så ganske rund det året. Brukte singlet med blonder og skjørt fra Cubus med kun strikk i livet. Hadde en bolero over. Dette var ting som allerede var i skapet. Hadde også en løs rød kjole jeg fikk på meg( heldigvis var den lang nok.)

Var ganske gravid for 2 år siden, fødte i februar. Tok på en vanlig kjole jeg, ble bare veldig mye trangere enn vanlig ;-)

Jeg har bestilt ny kjole fra zalando. Jeg har termin i mars, og innen den tid trenger jeg penkjole både til julen, en 70-årsdag (et par uker før termin), og jubileumsfest på jobben (en mnd før termin). Ingen kjoler jeg har fra før passer, så jeg har bestilt ny gravidkjole fra zalando. Jeg har ikke bestilt noe dyrere enn 500, da det er grenser for hva jeg er villig til å betale for en kjole som jeg antageligvis ikke får brukt mer enn 4 ganger (om jeg ikke er så heldig å bli gravid enda en gang, da).

Kjøpte ein kjole med god stretch som magen passar inn i inntil vidare, elles har eg fleire lange med empirliv som kan funke

Har termin åttende januar og er svær! Så om ikke ting skjer før jul, blir det en gravidkiloene fra skapet. Begrensa hva jeg orker.

Brukte det jeg hadde, men var bare tre mnd på vei og det syntes nesten ikke da. Hadde en kjole som ikke strammet i livet eller over magen :)

Kjøpte ny kjole, som koster rundt ca. 200kr. Har termin i mars. Og er på 28uker på vei til juleaften.

Har dere bilder av gravidkjolene dere har kjøpt?

Sist jeg var gravid i jula så brukte jeg et skjørt og en topp, og det blir vel samme skjørtet og en eller annen topp i år også[emoji4] har også sett en utrolig fin kjole, så vi får se[emoji28]

Med termin 4 januar aner jeg ikke hva jeg skal ha på meg[emoji85] ganske så stor mage nå. Noe komfortabelt hvertfall :)

Har jeg ikke født til julaften, får jeg grave fram ett eller annet i skapet :meh: Har 2 gravidkjoler, og eventuelt ett skjørt men synes at det er vanskelig å pynte seg nå på slutten medden giga magen min:wacky: Har jeg født blir dilemaet å finne noe fint og lett å amme i :p

Back
Topp