Gravid i Håndtverker bransjen

R-40443883

Første møte med forumet
Hei, jeg er gravid, og lurer på hvordan dette skal gå på jobben som håndtverker, jeg må ofte opp i høyden kansje 3-4 meter i stige, sitte i krokete stillinger over lengre tid og helst så bør eg kunne bære tungt med mindre eg har med meg en slave som eg dikterer hva skal gjøre mens eg sitter å ser på.

hadde en hendelse der jeg satt på toppen av en trøe da jeg følte meg litt lett i hodet, så jeg skulle til å gå ned for å strekke meg litt, og idet eg reiste meg fikk eg kraftige lyn smerter i det eg antar er livmoren, det dabbet av etter en stund men jeg ble veldig stresset, noen som har opplevd noe lignende? Lurte på hva andre i en slik situasjon, tenker, eller gjør?

Mvh Førstegangsfødende
 
Hei, jeg er gravid, og lurer på hvordan dette skal gå på jobben som håndtverker, jeg må ofte opp i høyden kansje 3-4 meter i stige, sitte i krokete stillinger over lengre tid og helst så bør eg kunne bære tungt med mindre eg har med meg en slave som eg dikterer hva skal gjøre mens eg sitter å ser på.

hadde en hendelse der jeg satt på toppen av en trøe da jeg følte meg litt lett i hodet, så jeg skulle til å gå ned for å strekke meg litt, og idet eg reiste meg fikk eg kraftige lyn smerter i det eg antar er livmoren, det dabbet av etter en stund men jeg ble veldig stresset, noen som har opplevd noe lignende? Lurte på hva andre i en slik situasjon, tenker, eller gjør?

Mvh Førstegangsfødende
Hei!
Jeg har ikke direkte erfaring med dette ettersom jeg selv jobber på kontor, men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt dette opp med fastlege og/eller jordmor ettersom det er mulig de ønsker å søke svangerskapspenger for deg da jobben kan være farlig for fosteret. Det er vel i utganspunktet ikke ideellt at du må jobbe opp i høyden i tilfelle fall.

Ønsker deg masse lykke til :happy:
 
Hei, så lenge smertene i livmoren har avtatt så var det nok ikke noe farlig. Det er ikke unormalt å kjenne stikking fra tid til annen i en graviditet. Er du usikker så tar du det opp med lege/jordmor.

Når det gjelder jobben så har du rett på å få tilrettelagt arbeid. Du kan jo også lese om svangerskapspenger på nav https://familie.nav.no/om-svangerskapspenger, her står det litt grei info å vite. Viktig at du finner ut av hva som er riktig for deg å gjøre.

Lykke til!
 
Back
Topp