Gravid i disse koronatider

I veilederene til bhg og skole står det om allergi, og at de som har det får komme i bhg og skole som normalt :)
Frykter dessverre at restriksjonene inn og ut av sykehus vil være betydelig strengere enn veilederne for skole og barnehage. Til sammenligning vil nok aldri grupper på 15 slippe inn på et sykehus heller:shy: Savner tydelig informasjon om hva som er unntak på en fødeavdeling...
 
Frykter dessverre at restriksjonene inn og ut av sykehus vil være betydelig strengere enn veilederne for skole og barnehage. Til sammenligning vil nok aldri grupper på 15 slippe inn på et sykehus heller:shy: Savner tydelig informasjon om hva som er unntak på en fødeavdeling...
Nei, det er sant. Savner generelt informasjon:hilarious:
 
Min jordmor på helsestasjonen tror at dette vil roe seg til august. Hun mente at sykehusene forhåpentligvis vil slippe opp på restriksjoner rundt gravide og fødsel først ettersom det er viktig for gravide å føle seg trygge for en god fødsel, altså ha med fødepartner på fødsel og barsel. Jeg håper hun har rett! Min private jordmor mener det vil være helt greit med hjemmefødsel i august, noe jeg krysser fingrene for da det er dette jeg ønsker aller mest! :) Jeg velger å tro at dette ordner seg til da, men forbereder meg så godt jeg kan mentalt på at alt kan skje.
 
Jeg har fått en ekstra ultralyd i uke 24 pga morkakens plassering, så jeg fikk ikke noe time hos jordmor før dette annet enn i telefon. I uke 25 vil jeg endelig få en kontroll med urinprøve, hjertelyd, mål og blodtrykk. Jeg har vært mye bekymret i denne korona-tiden og hadde nok hatt behov for en tettere oppfølging.....samtidig har jeg forståelse for at ikke alt kan gå som normalt. Jeg har også angst for å måtte føde alene, men prøver å ikke tenke for mye på det ettersom man ikke vet hva som vil skje, og forhåpentligvis holder vi oss friske! ❤️
 
Danmark og Norge har fulgt hinandens strategi i hele corona tid. I danmark åbner nogle sygehuse nu op for at fædre også kan være med på barselsgangen og
Hjemme fødsler bliver igen tillade fra d 1 maj. Så måske er der håb for at Norge følger efter...
Selv har jeg fået alle de opfølgninger jeg skulle have både ved læge og jordmor. Og generelt følt mig god varetaget her i Norge.
 
Jeg er ikke så redd for fødsel alene, men barsel alene vil jeg ikke. :nailbiting: Håper de åpner for partner på barsel før august.
 
Ble idag oppringt av en jordmor ved helsestasjonen! Etter å ha tømt ut alt av informasjon om alt mellom himmel og jord fikk jeg en time (dette blir altså min første time hos jordmor) i midten av juni! Er da i svangerskapsuke 33.. fikk beskjed over tlf om å ta jerntilskudd.. og at jeg måtte kontakte legen for å få tatt sånn glukosebelastningsprøve og for en eller annen kontroll?

Jeg er veldig glad jeg har en fastlege som følger meg opp i forhold til at jeg er delvis sykemeldt nå, og som er tilgjengelig! Han gjør nok det han skal i forhold til at jeg er gravid også, men kjenner at jeg egentlig trenger å snakke med noen! Jeg vet ikke hva jeg lurer på engang, men føler meg litt lost..
 
Personlig har jeg fått veldig dårlig oppfølgning, selv med sv.diabetes som ble påvist i uke 13.. overlegen ved sykehuset skrev tom til fastlegen min at han måtte huske på å sette opp blodprøver, og få sjekket at langtidsblodsukkeret mitt ble målt riktig ifølge dagens metode og ikke den gammeldagse. Har heller ikke fått jordmortjenester siden uke 12, og har vært mye engstelig og bekymret for mye oppi disse tidene. Ringer både lege og jordmor selv for kontroll av meg og babyognfår beskjed om at vi må vente pga Korona. eneste er sykehuset som følger opp pga sv.diabetes, men skal ikke inn dit igjen før jeg er i uke 32/33.. er nå i uke 25, og var på sykehuset sist for snart 3 uker siden for å sjekke baby på UL. fikk beskjed av overlege at jeg måtte teste det lave stoffskiftet mitt hver 4.uke, noe legen skal ha styr på, men det er ikke blitt sjekket siden uke 8... dritt lei av hele korona dritten, nav, økonomi, kontroller, begynnende bekkenløsning, sykemelding, barnehagefri og diabetes dritt... men er veldig glad for baby i magen, og prøver å glede meg til hun skal komme i august❤️ Blir glad uansett når hun er ute, selv om far er med eller ikke på fødsel.. tror akkurat den biten kommer til å gå helt fint uansett restriksjon❤️ Det er jo jeg som skal føde.. ikke han :hilarious:
 
Back
Topp