Gravid i disse koronatider

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hei

Hvordan går det med dere som er gravide nå i disse koronatider? Er dere bekymret? Får dere ekstra oppfølging? Mindre oppfølging? Er det noe dere lurer på?

Babyverdens journalister har skrevet flere artikler relatert til koronapandemien. Disse kan du lese her. Det vil komme flere artikler etterhvert.
Kanskje du selv har en historie du ønsker skal komme med her? Kontakt oss gjerne på babyverden@sandviks.com, eller send meg en pm, så setter jeg deg i kontakt med journalistene våre.
 
Last edited:
Tror vel det er det stikk motsatte av "ekstra oppfølging" som skjer. :angelic: Her er alt avlyst og oppfølginga er minimal.
 
Jeg har vært nervøs i starten da alt eskalerte og ble stengt, men jeg har faktisk funnet roen. Mye takket være en veldig fornuftig og logisk venninne, men også babyverdens fine artikler! Jordmor har også beroliga meg ☺️ Nå er jeg mere skeptisk til å rekke frem til sykehuset tidsnok (rask fødsel med storesøster) enn viruset.

Her går oppfølging som normalt! Gravide blir prioritert, og vi blir faktisk oppfordret til å ta kontakt med jordmor for ekstra samtale hvis vi kjenner på angst. Hun har beroliga meg ganske mye, og er svært behagelig og tydelig ❤️
Det er også mange fine artikler ute nå med fokus på graviditet i disse tidene. Det hjelper godt på.

Jeg er ikke redd for å føde alene (hvis partner blir syk), og er ikke redd for å være på barsel alene, men vi er forskjellige. Jeg forstår godt de som er nervøse for dette. Håper de blir beroliget og at ting går som ønsket for alle ❤️
 
Jeg er engstelig. Har en mann i risikogruppen så redd for at han skal bli syk og redd for å bli syk selv. Er også redd for å Ikke få oppleve fødselen med mannen min, kjenner det ville vært en enorm sorg for meg
 
Nærvøs :hungover:
Men det varierer like mye som hormonene :hilarious: Kjenner jeg blir stressa når folk ikke holder avstand og den slags... :stop:
 
Er generelt sett ganske avslappet til situasjonen, men følger selvsagt anbefalingene fra myndighetene. Per nå er jeg ikke så stresset mtp fødsel, men det kan hende det endrer seg når det nærmer seg termin - det frister LITE å føde uten mannen min, men barsel alene skal jeg nok takle greit (regner ikke med at mannen får overnatte uansett).

Stresser og har mer uro over den samfunnsmessige konsekvensen av dette :(
I tillegg til at det er pyyyyton å være gravid og ha svangerskapsplager samtidig med å ha en aktiv og understimulert 3-åring i hus.
 
Eh ja. Jeg er veldig redd for å bli smittet. Ang fødsel så er jeg ikke mer bekymret enn vanlig. Har forberedt meg på å måtte dra alene og alt det der.

Det skal gå bra!
 
Tenker mer på fødsel en jeg antakelig ellers ville gjort, men er ikke særlig bekymret ennå. Forbereder meg på at jeg kan måtte føde uten mannen, og det vil sikkert gå greit, men ser ikke frem til en sånn situasjon. Har ikke noe problem med å være alene på barsel.
 
Har nødt å ha planlagt keisersnitt og får da ikke ha med mannen.. Håper de endrer reglene før den tid for han fikk ikke være med på forrige fødsel heller og dette er sistemann :/
Vil tro en stor andel vil få fødselsdepresjon sånn ting er nå.. Er utslitt før fødsel pga stengte skoler og bhg og attpåtil må en gå gjennom en fødsel alene..
 
Jeg var veldig avslappet til det hele, helt til jeg nå ble syk. :confused: Skal testes i morgen så får jeg svar på hva jeg har, men er ekkelt å være så tungpustet og forkjølet, verk i hele kroppen. :(
Heldigvis er babyen aktiv som vanlig, så han virker uanfektet.

Jeg har tenkt litt på dette med fødsel men valgt å satse på at alt er som normalt innen juni. Svangerskapskontrollene går som normalt, men fikk ikke tatt glukosebelastning da legekontoret er stengt for all pasientmottak. o_O
 
Tar alle forhåndsregler, og er ikke så redd for smitten, men synes det er ubehagelig å måtte gå igjennom alle undersøkelser uten partner, og all usikkerheten rundt hva som vil skje fremover. Kvinner har født uten ultralyd, fødekurs, og oppfølging før, så det tror jeg vi klarer bra alle sammen! ...men jeg har veldig lite lyst til å føde alene, og at far skal gå glipp av opplevelsen.
 
Back
Topp