Gravid i basseng

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Altså jeg skal på spa i helgen. Jeg vet at det er helt ok å bade i basseng men så ble jeg skeptisk til temperaturen? Hvor varmt kan det være ? Hva er vanlig på slike spa? :p aldri vert på før :)

Vet ikke hva som er vanlig på spa, men jeg har varmtvannstrening i 34 grader ihvertfall.
Men det anbefales vel å holde seg unna boblebad og badstu mener jeg? :)

Ja det skal jeg ikke i heller :) klarer fint å holde meg borte fra det :D så lenge jeg får pønske i bassenget :p hehe :)
Leste at de ikke anbefalte varmt vann men mener jo at gravide trenger jo i varmt vann så ble usikker gitt :p
Men tviler på det er varmere enn 34 grader der :) :)

Ja det skal jeg ikke i heller :) klarer fint å holde meg borte fra det :D så lenge jeg får pønske i bassenget :p hehe :)
Leste at de ikke anbefalte varmt vann men mener jo at gravide trenger jo i varmt vann så ble usikker gitt :p
Men tviler på det er varmere enn 34 grader der :) :)

34 grader er vel ganske varmt til å være varmtvannsbasseng. Men ikke noe problem for gravide der ihvertfall. Ville vært rart siden de har gravidtrening i det:)

Kos deg masse. Aldri vært på spa selv, så kan ikle si noe om det:p

Er ikke det vannet man føder i ganske så varmt da :p?

Er ikke det vannet man føder i ganske så varmt da :p?
Det vet jeg heller ikke for mine plotter har måttet ha sånn hjerteteller på hodet så jeg har ikke fått lov :p
Men etter spm keg leste var det spesielt i begynnelsen man skulle være forsiktig pga utviklingen til barnet :) når man føder så er det jo ferdig produsert :p hehe

Bare å bade og kose seg. Deilig å bade i varmt vann som gravid.

Du kan være i så varmt du vil. Det er ikke farlig for babyen hvis du har det bra. Du får jo ikke høyere temp eller feber, og selv feber er ikke farlig for baby. Baby holder samme temp som deg

Har hørt man helst skal holde seg unna boblebad, men ellers skal alt være greit :)

I boblebad kan det vel være mer bakterier tror jeg å ha hørt? I varmt basseng kan en fint være så lenge du ikke har noen blødninger eller infeksjoner. Bare pass på å drikke godt etterpå :) Og gå opp hvis du føler det er for varmt for deg. Kos deg :)

Skal helst ikke være over tid i vann varmere enn 38-40 grader, eller i badstu. Ang boblebad så er det både pga mulig bakterieoppblomstring, og risiko for overoppheting som kan påvirke fosteret.

Back
Topp