Dere som har vært gravide både i 20- og i 30-årene: Hva var forskjellen? Var du i bedre/verre form? Hvordan håndterte du fødselen? Og barseltiden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var gravid som 23/24, 27/28 og 30. De to første svangerskapene gikk veldig greit. Fødslene også, har hatt en ganske rask fødsel og to styrtfødsler. Den ene i seteleie. Den største overgangen var å gå fra ingen barn til ett barn, alt var nytt og man er usikker. Man blir også overrasket over hvor vanskelig ting kan være, som for eksempel med amming. Med nummer to vet man mer av hva man har i vente, selv om ingen er like, men da var det Covid, så hadde egentlig ingen fine barselperioder med de to første. I tillegg var nummer to (som nå snart er tre år) mest krevende. Hun sover fortsatt ikke om natta. Med nummer tre var svangerskapet mest krevende fysisk. Da har man jo fler å ta vare på hjemme, i tillegg til at bekkenet blir litt mer «slarket» for hvert svangerskap. Fødselen gikk veldig fort og jeg kunne reist hjem like etter fødsel, for formen var upåklagelig. Jeg har hatt en fantastisk barseltid nå og gruer meg til å begynne og jobbe, for vi koser oss sånn hjemme. Ammingen går smertefritt og vi har bare hatt det fint.Dere som har vært gravide både i 20- og i 30-årene: Hva var forskjellen? Var du i bedre/verre form? Hvordan håndterte du fødselen? Og barseltiden?