Gravid - hvor lenge er det hemmelig?

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Hvor lenge holder dere det for dere selv, at dere er gravid?
Hvem (og når) forteller dere det eventuelt til?

Her er det ikke så veldig hemmelig. Sier det ikke til folk som ikke er nære, men familie, jobben og mine venner vet det. Bor ved siden av familien, og er sykemeldt, så gidder ikke å juge. Samme med jobben, har mistet to ganger på rappen, så gidder ikke å juge der heller. Det idelle ville vært og ventet... Men, sånn er det ikke her, og er i grunn greit:)

Vi holder på å informere alle nå vi :) Når alle de nærmeste vet det havner det på fb også... 
Sist fortalte vi i uke 8, denne gangen er jeg 6 uker på vei :)

Noen vet, andre ikke... Min familie vet, men ikke mannen sin, de får vite etter uke 12. Jobben fikk vite i dag, og noen venner vet.

---
Har veldig lyst til å ikke legg ut no på fb, men hvis vi skal blir det 1. april tror jeg.

Vi blir nok å holde det hemmelig til uke 10-12 om vi klarer tenker jeg. Sist slo hemmligheten sprekker i uke 5, pga en bursdagsfest til svigerfar jeg ikke kunne vri meg unna. Så denne gangen vil vi holde det litt for oss selv, siden vi ikke kunne sist gang. Synes det er litt koselig i denne tiden når det bare er jeg og min kjære som bærer på en så stor hemmlighet emoticon

1.april den var ikke dum :) Sist var det kun de aller nermeste som fikk vite d "tidlig" i uke 11 tror jeg. Resten fikk vite d i uke 20 + :) Lurer på hvor lenge vi klarer denne gangen :)

Er bare 4+1 idag så holder det hemmelig en stund til. Uke 6/8 kanskje. Nå er det bare meg, samboeren og en venninne av meg som vet det. Men har et lite problem. Bor for tiden hos svigers så vi får se hvor lenge det går å skjule;)

Har så lyst å fortelle familien det, men tror jeg venter noen uker til :) må fortelle styreren det snart for er så kvalm på jobb :/

Her har me måtta fortella hans familie og jobben min siden eg e sjukmeldt og dårlig, og som nærmeste nabo e d kje lett å skjula.
Fortalte mine venninner i går, for å sleppa å komma me løgner t dei når eg treff dei i bhg i hente/bringe situasjoner. Dei ser jo tvers gjennom meg uansett ;-)

Ellers så klarer eg kansje reise på hyttetur me den eine søs og foreldrene mine, så då må eg nok sei d t dei, koffer et småete og e grønn i tryne..

Ellers får resten av familie veta det i 80årsdagen t morfar min den 3mars. E ca 9 veker då:-)

Er en del nå som vet har vært jeg gravid (kanskje er fremdeles), men hvis alt er i orden på UL på mandag blir det nok litt mere hemmelig fremover igjen.. Trenger bare å si at det ikke greit på UL til folk som spør ;)

Her har vi fortalt det til foreldrene våre, og til en god del av våre nærmeste venner. I tillegg har jeg fortalt det til sjefen og mine nærmeste kolleger siden jeg har vært mye dårlig og er delvis sykemeldt.

Vi har opplevd en spontanabort tidligere, og jeg opplevde det som veldig positivt at enkelte visste det så jeg hadde noen å snakke med om det. Samtidig var jeg veldig glad at ikke ALLE visste det slik at jeg kunne slippe å snakke om det når jeg ville også. :)

Cec* skrev:
Vi blir nok å holde det hemmelig til uke 10-12 om vi klarer tenker jeg. Sist slo hemmligheten sprekker i uke 5, pga en bursdagsfest til svigerfar jeg ikke kunne vri meg unna. Så denne gangen vil vi holde det litt for oss selv, siden vi ikke kunne sist gang. Synes det er litt koselig i denne tiden når det bare er jeg og min kjære som bærer på en så stor hemmlighet emoticon

Og megemoticon

Her har vi heller ikke fortalt det til noen, uten om Cec*, greide ikke holde meg når jeg så hun var her inne. Sist fikk alle vite det samme dag jeg tok testen, nå har jeg lyst å vente litt.
Men neste helg skal vi på hytten med foreldrene mine, og jeg har sluttet å snuse så de kommer garantert til å få nyss i noe.. Vurderer å snuse dasspapir:p

Nære venner kommer til å få vite det etter 12 uker, facebook offesielt blir det ikke før etter ord.UL som sist:)

mine foreldre vet, og svigerforeldre og mine å mannens søsken.. pluss mine to\tre nærmeste venner.. resten vill få vite det eetter uke 12 i forhold til at man kan miste... men vanskelig å holde hemmelig.. men syns det var værre sist da:)

Her viste hele familien min og mine 4-5 nærmeste venner at vi skulle ha ivf, så de var selvfølgelig spent på resultatet og fikk vite det med en gang. Så her har det aldri vært noen hemmelighet.Jeg har aldri skjønt det der med at man skal holde det hemmelig i forhold til at man kan miste. Jeg har mistet 5 ganger og tro meg, det var veldig godt å ha gode venner og familie å dele sorgen med og kunne snakke med da jeg gikk gjennom det, i stedet for å skulle holde det hemmelig og late som om alt var bra. Og ikke minst, det er deilig å dele den gode nyheten som vi er så lykkelige over selv. Delt glede er dobbel glede og delt sorg er dobbel sorg.

Snakker selvfølgelig om nære venner og familie som man kan snakke med,  mener ikke at man skal annonsere det på Facebook eller arbeidsgiver mens det er veldig tidlig, selvfølgelig. Mener bare at det er godt å ha noen å dele det med.

Her er det kun søsteren min og to venninner som vet det, og vil helst holde det hemmelig så lenge som mulig.

Vi har ikke sagt det til noen, og det synes jeg er veldig koselig. Vår lille hemmelighet i magen. Men om et par uker skal hele familien min samles, og det er ikke så ofte siden jeg bor langt unna dem, så da tror jeg at jeg benytter anledningen til å fortelle det. Jeg vil da være 9,5 uker på vei. Gleder meg veldig til å fortelle det til dem, slik at jeg har noen å snakke med om det.  

Her har vi informert familie og venner.
Magen er rimelig stor så det er umulig å skjule.

Back
Topp