Gravid - hva nå?

P

Pcosogprover

Guest
Jeg er gravid! Digital tatt idag, og jeg håper bare virkelig den klamrer seg fast!
Men hva gjør man videre nå da? Hvordan er det i forhold til kost, hva kan man spise/drikke og ikke? Skal man begynne å tenke på det allerede nå?
Når tar man kontakt med jordmor/lege osv?

Første gang noensinne jeg ser en positiv test, så jeg har rett og slett ingen aning på hvordan ting fungerer! :dance008
 

Vedlegg

  • 20190921_144558.jpg
    20190921_144558.jpg
    8,9 KB · Visninger: 34
Gå inn på matportalen og følg rådene der :) tar du ikke folat, så begynn med en gang! Jeg tar nycoplus gravid. Du kan ta kontakt med legen, og si du har fått positiv test, hvor langt du tror du er på vei, også setter de opp en time for deg når de vi ha deg inn. Har forstått at legene praktiserer litt forskjellig der. :):Heartred Gratulerer så mye!
 
Gå inn på matportalen og følg rådene der :) tar du ikke folat, så begynn med en gang! Jeg tar nycoplus gravid. Du kan ta kontakt med legen, og si du har fått positiv test, hvor langt du tror du er på vei, også setter de opp en time for deg når de vi ha deg inn. Har forstått at legene praktiserer litt forskjellig der. :):Heartred Gratulerer så mye!


Takk for svar! :)
Ja har gått på folat i 3 måneder. :D

Tusen takk!! :love7
 
Vet ikke om jeg skal ringe lege/jordmor denne uka bare for å få starte prosessen, eller om jeg bare skal nevne det hos helsesøster når vi skal der med han på snart 3 år i uke 40. Er jo ikke lenge til uke 40 heller, men:)
 
Jeg tror jeg bare ringer jordmortjenesten, er ikke så fornøyd med fastlegen min..
Har også sendt epost til privatklinikken jeg var på da jeg fikk hjelp pga min PCOS i juni (gått fort!), hører med de hvor tidlig man kan komme inn på første kontroll og se noe :angelic:
 
Da har jeg allerede fått time hos jordmor! Om en måned, 29. Oktober :D
 
Gode tips over her
Min erfaring er at om du har mange spørsmål og ønsker tidligst mulig svar - ta kontakt med jordmor.
Start med folat og følg kostholdsrådene til helsenorge.no
 
Prøvde å ringe helsestasjon i dag. Så jeg bestiller også time hos jordmor. Uaktuelt med legen i allefall.
 
Back
Topp