Gravid historier

Preggis <3

Flørter med forumet
Jeg ønsker å starte en tråd der vi kan dele våres gravide historier.

Her er min
Jeg har en veldig lang og tung historie bak det å være gravid. Jeg og min samboer har vært sammen i godt over 5 år, og har en liten gutt på 17 mnd. Men jeg har vært gravid hele 5 ganger. Det vil si at jeg har blitt gravid hvert år siden vi ble sammen. Første gang var jeg 17, og da valgte vi å ta en medisinsk abort. Var alt for unge følte vi, og ingen av oss var ferdig med verken skole eller lærlingstiden. Hans familie ble også rasende når de fikk greie på det. Året etter ble jeg gravid igjen, da orket jeg ikke tanken på å utføre enda en abort så vi valgte å ta vare på barnet. I uke 6 fikk jeg en sa. Dette var utrolig vondt, og jeg måtte inn å ta en kirurgisk abort pga kroppen ikke hadde klart å skille ut restene. Året etter der ble jeg gravid igjen og heldigvis endte det godt med en velskapt liten gutt <3

2 mnd etter fødselen fikk jeg enda en positiv test. Dette var et sjokk, og vi hadde vært veldig forsiktige med å beskytte oss. Dro til undersøkelse å bestemte meg da for å ta en medisinsk abort. Dette ble da gjennomført av en utrolig sorg fra min side. Var ikke det jeg egentlig ønsket men med mye press føltes det som at det var noe jeg måtte gjøre.. Så er det slik da, at man skal ta en ny test for å være 100% sikker på at fosteret ikke lenger er der. Men så uheldig skulle jeg være . Fosteret levde fortsatt, 4 mnd på vei og følelsen av å bli påmindt disse smertene var grusomt. Derfor måtte jeg bli lagt inn for en ny ma. Det endte dramatiskt da jeg klarte å se fosteret mens den kom ut, og jeg måtte trille meg bort for å dra i snoren slik at noen kunne komme å hjelpe meg. De som jobbet der var heller ikke støttende, og jeg lå på rommet i et helt døgn alene. De kom å tittet til meg innimellom men var ikke mye de snakket til meg. En utrolig fysisk og psykisk påkjennelse jeg ikke unner noen.

Enda et år etter er jeg blitt gravid igjen med stor stor lykke! <3 og jeg håper virkelig dette vil ende godt!
 
Last edited:
Jeg ønsker å starte en tråd der vi kan dele våres gravide historier.

Her er min
Jeg har en veldig lang og tung historie bak det å være gravid. Jeg og min samboer har vært sammen i godt over 5 år, og har en liten gutt på 17 mnd. Men jeg har vært gravid hele 5 ganger. Det vil si at jeg har blitt gravid hvert år siden vi ble sammen. Første gang var jeg 17, og da valgte vi å ta en ma. Var alt for unge følte vi, og ingen av oss var ferdig med verken skole eller lærlingstiden. Hans familie ble også rasende når de fikk greie på det. Året etter ble jeg gravid igjen, da orket jeg ikke tanken på å utføre enda en abort så vi valgte å ta vare på barnet. I uke 6 fikk jeg en sa. Dette var utrolig vondt, og jeg måtte inn å ta en kirurgisk abort pga kroppen ikke hadde klart å skille ut restene. Året etter der ble jeg gravid igjen og heldigvis endte det godt med en velskapt liten gutt <3

2 mnd etter fødselen fikk jeg enda en positiv test. Dette var et sjokk, og vi hadde vært veldig forsiktige med å beskytte oss. Dro til undersøkelse å bestemte meg da for å ta en ma. Dette ble da gjennomført av en utrolig sorg fra min side. Var ikke det jeg egentlig ønsket men med mye press føltes det som at det var noe jeg måtte gjøre.. Så er det slik da, at man skal ta en ny test for å være 100% sikker på at fosteret ikke lenger er der. Men så uheldig skulle jeg være . Fosteret levde fortsatt, 4 mnd på vei og følelsen av å bli påmindt disse smertene var grusomt. Derfor måtte jeg bli lagt inn for en ny ma. Det endte dramatiskt da jeg klarte å se fosteret mens den kom ut, og jeg måtte trille meg bort for å dra i snoren slik at noen kunne komme å hjelpe meg. De som jobbet der var heller ikke støttende, og jeg lå på rommet i et helt døgn alene. De kom å tittet til meg innimellom men var ikke mye de snakket til meg. En utrolig fysisk og psykisk påkjennelse jeg ikke unner noen.

Enda et år etter er jeg blitt gravid igjen med stor stor lykke! <3 og jeg håper virkelig dette vil ende godt!

Jeg ble helt på gråten her.....

Klemme deg skikkelig! Veldig trist at du følte deg presset til å ta abort....Det må ha vært en stor sorg. Forferdelig at du ikke hadde personale som tok vare på deg. Er nesten rystet.....Jeg hadde en sykepleier som var hos meg nesten hele tiden, som tilbød meg å holde meg i hånden når det sto på som verst. Håper du klarer å legge det bak deg nå som du er lykkelig gravid igjen. Det som er så fint med livet er at det lysner alltid opp igjen på ett eller annet tidspunkt, særlig når man åpner øynene for lyset rundt en. :Heartbigred
 
Jeg ble helt på gråten her.....

Klemme deg skikkelig! Veldig trist at du følte deg presset til å ta abort....Det må ha vært en stor sorg. Forferdelig at du ikke hadde personale som tok vare på deg. Er nesten rystet.....Jeg hadde en sykepleier som var hos meg nesten hele tiden, som tilbød meg å holde meg i hånden når det sto på som verst. Håper du klarer å legge det bak deg nå som du er lykkelig gravid igjen. Det som er så fint med livet er at det lysner alltid opp igjen på ett eller annet tidspunkt, særlig når man åpner øynene for lyset rundt en. :Heartbigred
Jeg var nok veldig uheldig, desverre. Men klarer heldigvis å tenke gode og positive tanker og nyte tiden jeg har med sønnen min og nå graviditeten <3
 
hørtes fryktelig ut, stor klem til deg , har ikke så lang historie... hatt lyst på barn så lemge jeg kan huske da, slutett på ppiller og ble gravid uten mensen imellom, men det mistet vi i uke 6, ikke så dramatiskt egentlig ble så gravid med engang igjen uten mensen i mellom og har nå en datter på 2 år. trodde denne gangen det skulle ta litt lenger tid..men ble gravid igjen uten mensen i mellom og er nå 8 + 3 :)
 
En sterk historie du forteller Preggis <3 håper at det blir en happy ending på dette svangerskapet❤❤ min historie er ikke så dramatisk men jeg har hatt koen nedturer jeg også. Jeg er 30 og fikk mitt første barn som 19 åring. Selv om jeg var gift med barnefaren(giftet meg som 18 åring) så var det meget upopulært da jeg kom hjem til mine foreldre med beskjed om at de skulle bli besteforeldre. Bedre gikk det ikke da jeg som 22 åring ble 2barnsmor. Siden jeg var student så ikke mamma hvordan jeg skulle klare 2 unger og fult studium. Men hennes reaksjon satte en fanden i meg å jeg bet tennene sammen å fullførte studiene, med god hjelp fra både mamma å pappa å mannen min klarte jeg det. Å jeg må legge til det at begge guttene er høyt elsket av sine besteforeldre i dag❤ Nå venter jeg nr 3, å jeg er engstelig for hva reaksjonen blir denne gangen men jeg tror på det beste. Ønsker dere alle lykke til!
 
Jeg og samboeren prøvde et år før jeg ble gravid første gang. Født en nydelig gutt som nå er 5 år. For to år siden ble jeg gravid igjen. I uke 35 døde gutten i magen. En uforklarlig årsak, maks uflaks. 4 mnd senere ble jeg gravid igjen, mistet i uke 6. 2 mnd senere gravid på nytt, mistet i uke 5. Så ble jeg gravid igjen, mistet i uke 5. Neste mnd, gravid Igjen, er nå 8+3.
Ut i fra alle mulige slags prøver er jeg frisk som en fisk og legene finner ingen grunn til at det har gått så galt.
Så nå tar vi en dag av gangen!
 
En sterk historie du forteller Preggis <3 håper at det blir en happy ending på dette svangerskapet❤❤ min historie er ikke så dramatisk men jeg har hatt koen nedturer jeg også. Jeg er 30 og fikk mitt første barn som 19 åring. Selv om jeg var gift med barnefaren(giftet meg som 18 åring) så var det meget upopulært da jeg kom hjem til mine foreldre med beskjed om at de skulle bli besteforeldre. Bedre gikk det ikke da jeg som 22 åring ble 2barnsmor. Siden jeg var student så ikke mamma hvordan jeg skulle klare 2 unger og fult studium. Men hennes reaksjon satte en fanden i meg å jeg bet tennene sammen å fullførte studiene, med god hjelp fra både mamma å pappa å mannen min klarte jeg det. Å jeg må legge til det at begge guttene er høyt elsket av sine besteforeldre i dag❤ Nå venter jeg nr 3, å jeg er engstelig for hva reaksjonen blir denne gangen men jeg tror på det beste. Ønsker dere alle lykke til!
Så fantastisk bra gjort! Du er virkelig tøff :) <3 Jeg er 22 og blir 23 når dette lille nurket blir født! Studerer nettstudier og vil ikke være ferdig føre barnet blir født så forstår deg godt! Supermammaer klarer alt hvis man vil! <3
 
Jeg og samboeren prøvde et år før jeg ble gravid første gang. Født en nydelig gutt som nå er 5 år. For to år siden ble jeg gravid igjen. I uke 35 døde gutten i magen. En uforklarlig årsak, maks uflaks. 4 mnd senere ble jeg gravid igjen, mistet i uke 6. 2 mnd senere gravid på nytt, mistet i uke 5. Så ble jeg gravid igjen, mistet i uke 5. Neste mnd, gravid Igjen, er nå 8+3.
Ut i fra alle mulige slags prøver er jeg frisk som en fisk og legene finner ingen grunn til at det har gått så galt.
Så nå tar vi en dag av gangen!
Så grusomt å lese! Fikk helt vondt av deg <3 du er virkelig sterk og håper det vil ende godt denne gangen! <3
 
hørtes fryktelig ut, stor klem til deg , har ikke så lang historie... hatt lyst på barn så lemge jeg kan huske da, slutett på ppiller og ble gravid uten mensen imellom, men det mistet vi i uke 6, ikke så dramatiskt egentlig ble så gravid med engang igjen uten mensen i mellom og har nå en datter på 2 år. trodde denne gangen det skulle ta litt lenger tid..men ble gravid igjen uten mensen i mellom og er nå 8 + 3 :)
Heldigvis har jeg hatt mange støttende rundt meg <3 masse lykke til med svangerskapet så får vi håpe spirene holder seg godt fast i magen til mars!! :)
 
Trist å lese historien din og at du har følt deg presset til å ta abort.
Bare en liten oppklaring ift forkortelser så er MA en forkortelse for "missed abortion" og ikke medisinsk abort som du refererer til. Missed abortion er når fosteret dør i livmoren, men ikke blir støtt ut av kroppen (som ved SA).

Håper spiren din sitter hele veien denne gangen :)
 
Hei Preggis <3, det var trist å lese historien. Jeg håper at spiren blir til Mars denne gangen, virkelig. Og måten du ble behandlet den gangen av helsepersonell... Jeg blir SINT bare av å lese det, får vond i hele meg.
Annemarie, steik for ei dame du er. Fulltidstudie er to barn er ikke barebare, for det har jeg nemlig gjort selv. Og det er slitsomt til tider. Og jeg håper graviditeten er enklere å fortelle denne gangen.
Karma1, gratulerer så mye med spiren <3
Kaas!, kjære deg. Å miste et barn er det verste vi kan oppleve som foreldre. Og tanken om at du ikke fikk bli kjent med barnet på jorden gjør vondt. Men vit, at du må være stolt over at du er Mamma til denne gutten, for det er nemlig han, hvor hen han er <3 Hvis du trenger noen å prate med PM meg.

Min historie er ikke direkte en solskinnshistorie.. Når jeg forteller litt, kan det hende noen ''kjenner meg igjen'', og hvis noen gjør det, vær så snill og ikke ''spre det''. Men jeg har den tro at hvis jeg har uflaks og noen gjenkjenner meg, at de forstår hva som er best <3 Graviditeten er jo veldig tidlig enda, men jeg kjenner at jeg trenger noen å prate med om den, så jeg melder meg inn her. Vil ikke si det til andre en Pappaen før uke 12, minst. Jeg har et barn fra før født i 2011, og en englegutt i Himmelen som bare fikk bli litt over 6 måneder gammel. Det er ikke mange månedene siden han reiste videre, så det føles på en måte både sårt og godt å vente barn igjen. Trodde ikke det skulle skje så fort, særlig ikke med tanke på at jeg fullammet og ikke hadde fått mensen. Jeg fikk ikke mensen tilbake før spiren satt. Jeg er nå 5+4 og gleder meg til den 22. Mars <3
 
Først: til alle dere som har mistet, og til englemammaer. Stor klæm til dere. Ingen skal måtte oppleve å miste et barn.

Ingen dramatisk historie her da...

Var gift, et turbulent ekteskap med en alkoholiker, og vi fikk en sønn sammen i 2009. Så fikk vi ei jente sammen i 2011. Gikk fra hverandre i 2012, da jenta var knappe 6mnd. Han har nå ikke sett barna på over 2 år.

I 2013 møtte jeg en fantastisk mann. Dette er en litt turbulent historie også :p Jeg var på fest sammen med ei venninne jeg kjente fra min x-manns tid. (Venninna mi og mannen var litt eldre enn meg og ungdomsvenner med min x-mann) Med på denne festen var også den 20år gamle sønnen til venninna mi. (Jeg var da akkurat fyllt 28år)
Det gikk som det gikk og etter 2mnd med venner/treff/festkjærester ble vi offisielt et par.
Han er mange ganger mer voksen enn min da 43år gamle x-mann.)

Vi har det godt sammen med "våre" 2 barn, som han har tatt til seg og oppdrar og elsker som sine egne. Nå, etter 6mnd prøving venter vi en baby sammen <3
Jeg er fremdeles god venninne med svigermor, som oppå alt var med på fødselen til jenta mi ;)
 
Jeg og samboeren prøvde et år før jeg ble gravid første gang. Født en nydelig gutt som nå er 5 år. For to år siden ble jeg gravid igjen. I uke 35 døde gutten i magen. En uforklarlig årsak, maks uflaks. 4 mnd senere ble jeg gravid igjen, mistet i uke 6. 2 mnd senere gravid på nytt, mistet i uke 5. Så ble jeg gravid igjen, mistet i uke 5. Neste mnd, gravid Igjen, er nå 8+3.
Ut i fra alle mulige slags prøver er jeg frisk som en fisk og legene finner ingen grunn til at det har gått så galt.
Så nå tar vi en dag av gangen!
Oi, for en historie <3 må være ufattelig trist å miste så mange ganger <3 og ikke minst såpass sent i svangerskapet. Kan nesten ikke forestille meg hvor vanskelig det må være <3 sender deg en god klem og krysser fingrene for at spiren klorer seg fast denne gangen <3
 
Trist å lese historien din og at du har følt deg presset til å ta abort.
Bare en liten oppklaring ift forkortelser så er MA en forkortelse for "missed abortion" og ikke medisinsk abort som du refererer til. Missed abortion er når fosteret dør i livmoren, men ikke blir støtt ut av kroppen (som ved SA).

Håper spiren din sitter hele veien denne gangen :)
Åja, da forstår jeg :) endret på det nå!
 
Hei Preggis <3, det var trist å lese historien. Jeg håper at spiren blir til Mars denne gangen, virkelig. Og måten du ble behandlet den gangen av helsepersonell... Jeg blir SINT bare av å lese det, får vond i hele meg.
Annemarie, steik for ei dame du er. Fulltidstudie er to barn er ikke barebare, for det har jeg nemlig gjort selv. Og det er slitsomt til tider. Og jeg håper graviditeten er enklere å fortelle denne gangen.
Karma1, gratulerer så mye med spiren <3
Kaas!, kjære deg. Å miste et barn er det verste vi kan oppleve som foreldre. Og tanken om at du ikke fikk bli kjent med barnet på jorden gjør vondt. Men vit, at du må være stolt over at du er Mamma til denne gutten, for det er nemlig han, hvor hen han er <3 Hvis du trenger noen å prate med PM meg.

Min historie er ikke direkte en solskinnshistorie.. Når jeg forteller litt, kan det hende noen ''kjenner meg igjen'', og hvis noen gjør det, vær så snill og ikke ''spre det''. Men jeg har den tro at hvis jeg har uflaks og noen gjenkjenner meg, at de forstår hva som er best <3 Graviditeten er jo veldig tidlig enda, men jeg kjenner at jeg trenger noen å prate med om den, så jeg melder meg inn her. Vil ikke si det til andre en Pappaen før uke 12, minst. Jeg har et barn fra før født i 2011, og en englegutt i Himmelen som bare fikk bli litt over 6 måneder gammel. Det er ikke mange månedene siden han reiste videre, så det føles på en måte både sårt og godt å vente barn igjen. Trodde ikke det skulle skje så fort, særlig ikke med tanke på at jeg fullammet og ikke hadde fått mensen. Jeg fikk ikke mensen tilbake før spiren satt. Jeg er nå 5+4 og gleder meg til den 22. Mars <3
Så vondt å lese at du har mistet en liten engel <3 fikk tårer i øynene av å lese det! Masse lykke til med lille spiren i magen din! Håper det ender godt denne gangen :)
 
Ser det er fleire englemammaer her, og det er forferdelig trist
Er dessverre en av dei sjøl, så dette svangerskapet blir vanskelig!!
Jenta vår skulle blitt 10 måneder i går, men vart bare 3,5 uke gammel før ho reiste fra oss
Hadde ett kjempefint svangerskap med ho, og trudde alt var fint, men det var det dessverre ikkje, så mange frykter no!!
Hadde også en spontanabort før eg vart gravid med ho, så derfor ligg det som ei frykt no og! Har heldigvis sett hjerteaktivitet og skal på ny UL på onsdag
 
Ser det er fleire englemammaer her, og det er forferdelig trist
Er dessverre en av dei sjøl, så dette svangerskapet blir vanskelig!!
Jenta vår skulle blitt 10 måneder i går, men vart bare 3,5 uke gammel før ho reiste fra oss
Hadde ett kjempefint svangerskap med ho, og trudde alt var fint, men det var det dessverre ikkje, så mange frykter no!!
Hadde også en spontanabort før eg vart gravid med ho, så derfor ligg det som ei frykt no og! Har heldigvis sett hjerteaktivitet og skal på ny UL på onsdag

Klem til deg <3 <3 <3
Gutten min skulle blitt 10 måneder på Torsdag <3 Han ble bare et halvt år gammelt <\3 Kanskje vi englemammaer greier å finne en trøst i hverandre. Kjenner dette svangerskapet blir vanskeligere en de to forrige etter at jeg ble mamma til en engel. Det er en redsel, men samtidig også en slags ''dårlig samvittighet'' ovenfor den uerstattelige gutten min. Stor klem til deg, trist å høre om jenta di <3
 
Klem til deg <3 <3 <3
Gutten min skulle blitt 10 måneder på Torsdag <3 Han ble bare et halvt år gammelt <\3 Kanskje vi englemammaer greier å finne en trøst i hverandre. Kjenner dette svangerskapet blir vanskeligere en de to forrige etter at jeg ble mamma til en engel. Det er en redsel, men samtidig også en slags ''dårlig samvittighet'' ovenfor den uerstattelige gutten min. Stor klem til deg, trist å høre om jenta di <3
Det er så utrulig trist, men likevel litt godt at en ikkje er aleine om å ha det så vondt, og kan dele litt tanker.
Mange og rare tanker heile tida, og det er vanskelig å forstå kor redde vi er, for dei som ikkje har opplevd sånt.
Ta gjerne kontakt om du ønsker å ha kontakt litt meir privat enn her :)
 
Jeg og samboeren prøvde et år før jeg ble gravid første gang. Født en nydelig gutt som nå er 5 år. For to år siden ble jeg gravid igjen. I uke 35 døde gutten i magen. En uforklarlig årsak, maks uflaks. 4 mnd senere ble jeg gravid igjen, mistet i uke 6. 2 mnd senere gravid på nytt, mistet i uke 5. Så ble jeg gravid igjen, mistet i uke 5. Neste mnd, gravid Igjen, er nå 8+3.
Ut i fra alle mulige slags prøver er jeg frisk som en fisk og legene finner ingen grunn til at det har gått så galt.
Så nå tar vi en dag av gangen!
Håper alt går bra med dette svangerskapet!! <3
Hvilken oppfølging får du siden du sjøl er heilt frisk? Bestemmer du sjøl i forhold til kontroller og ultralyder?
Lykke til :)
 
Det er så utrulig trist, men likevel litt godt at en ikkje er aleine om å ha det så vondt, og kan dele litt tanker.
Mange og rare tanker heile tida, og det er vanskelig å forstå kor redde vi er, for dei som ikkje har opplevd sånt.
Ta gjerne kontakt om du ønsker å ha kontakt litt meir privat enn her :)

Det skal jeg huske på <3 Det er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å trenge etterhvert. Kjenner andre gravide, men ingen som er gravide akkurat nå som også er englemamma.

Håper alt går bra med dette svangerskapet!! <3
Hvilken oppfølging får du siden du sjøl er heilt frisk? Bestemmer du sjøl i forhold til kontroller og ultralyder?
Lykke til :)

Det håper virkelig jeg også. Jeg håper det går bra i ditt svangerskap også. <3
Jeg har faktisk ikke bestilt første legetime enda engang, men regner med at jeg vil få ekstra oppfølgning... Jeg forventer iallefall det. Men jeg er jo helt frisk og har hatt to normale svangerskap og fødsler bak meg, så er også litt redd på hvor ''alvorlig'' de tar det. Jeg er 6+3 dager på vei nå, og jeg har lyst på en tidlig ultralyd bare for å sjekke at alt er greit. Jeg kommer nok også til å være mye mer ''obs'' og ringe inn til sykehuset for den minste ting.. Vil ikke være hysterisk, men tror jeg kommer til å bli det. Får du god oppfølgning? Jeg håper iallefall det <3 <3
 
Back
Topp