M
Moderator Linda
Guest
Hva er trygt og hva er ikke det? Vi har oppsummert kostholdsrådene til deg som er gravid.
Les hele artikkelen her!
Les hele artikkelen her!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Laksetartar er jo rå fisk og blir på en måte sett på som sushi. Sushi er godkjent for oss gravide å spise, men ville allikevel tatt forbehold da man ikke vet hvor lenge den fisken har ligget fra førVi skal i bryllup å få servert laksetartar, hvordan er det når man er gravid?
Laksetartar er jo rå fisk og blir på en måte sett på som sushi. Sushi er godkjent for oss gravide å spise, men ville allikevel tatt forbehold da man ikke vet hvor lenge den fisken har ligget fra før
Viser til denne artikkelen fra babyverden http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Kosthold/Hva-er-nei-mat-for-gravide/Du skal ikke spise rånfisk i sushi! Den må varmebehandles.
Viser til denne artikkelen fra babyverden http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Kosthold/Hva-er-nei-mat-for-gravide/
Vis vedlegget 189121
Tror det er litt forskjell på bakteriefloraen i fisk og kjøtt. Jeg har iallfall spist masse rå fisk hittil i svangerskapet, så håper det er trygt.Hmm.. Litt motsigende når man leser at man ikke skal spise kjøtt som ikke har vært varmebehandlet.
Skal man ikke spise dette?Heller ikke røkt eller gravet laks
Kan spise røkt laks slik jeg har forstått det, men ikke gravet laks. Å tunfisk skal man ikke spise.Heller ikke røkt eller gravet laks
Røkt laks fra nyåpnet pakke onnenfor holdbarhetsdato skal gå helt fintHeller ikke røkt eller gravet laks
Også fra matportalen..Vis vedlegget 189143
Matportalen.no sier hvertfall at vi skal unngå rått kjøtt pga bakterier.
Må være gjennomstekt eller gjennomkokt.
Skal jammen meg ikke være lett å følge med på all mat-rådene! Jeg har vært i Frankrike en uke og måtte tøye reglene litt for å få i meg mat. Jeg tåler ikke gluten, så når all pasta/pizza/hamburger/mm, er tatt bort fra menyen er det stort sett kun salat igjen på resturanter. Og da er det alle reglene om skylling av salat og grønnsaker (spesielt i utlandet) som er vanskelig å sjekke. Har i tillegg vært ganske småkvalm, så har plukket litt i salaten, spist en hel ost til middag og fått i meg sushi i ny og ne. Takk og lov for egg og bacon til frokost (uten brød)!! (noen mener jo man ikke skal spise egg heller, men det var no gjennomstekt i hvert fall).
Var digg å komme seg hjem til alle de glutenfrie varene
Ojj!! Slitsomt.
Men nå er jo Frankrike et land på ganske lik linje som oss. Hadde vært mer skeptisk i sør-, øst-europa, asia, afrike og sør-amerika.