Gravid = gi slipp på sunne vaner?

I mine to forrige sv.skap hadde jeg holdningen at jeg skulle jo bli svær uansett, så jeg kunne vel bare kose meg.
Noe som resulterte i mer vektoppgang enn "nødvendig".
Og da testen lyste i mot meg denne gangen var det nesten som jeg fikk samme følelsen over meg. Blir oppgitt av meg selv som tenker slik, for det er jo selfølgelig viktig å være sunn og aktiv under graviditeten, men de usunne vanene har tatt litt for mye over..
Bah..! Håper at tankesettet og energien endrer seg når jeg runder 12-13 uker.:meh:
 
Jeg har ikke energi til å trene noe for tiden, knapt nok bevege meg :-P
Prøver å holde på de sunne matvanene i det minste, men det er ikke lett når kvalmen styrer.
 
Det er ikke spesielt lett å holde seg til sunne vaner når alt styres av dagsformen. Da må man bare spise det man har lyst på-selv om det er cheeseburger meny e.l. Kan ikke presse ned det man ikke har lyst på, det gjør det bare vondt verre. Prøver også å holde meg til sunn mat, men ikke så lett. Når det gjelder aktivitet... Den eneste aktiviteten jeg har lyst til å drive med, er å sove... Så det blir lite mosjon. Prøver å gå litt turer når jeg føler meg ok, men det er sjelden den lysta kommer over meg!
 
Jeg har alltid vært nøye og enda mer i svangerskapene :-p er så tynn så har fått prentet inn av jm hvor viktig det er m riktig mat.
 
Har du lyst på "junkfood" så mener jeg at det skal være greit. Men viktig å ikke ta helt av, og å moderere seg selv litt kanskje? Viktig å få i se rette næringsstoffer, men samtidig skal du kunne kose deg litt ekstra og (syns jeg) ;)
 
Kjenner til det.. I sv.skap nr 1 tenkte jeg det samme, men det tok over 1 år før jeg ble fornøyd med kroppen min igjen, så i sv.skap nr 2 var jeg veldig flink med kosten. Søtt og junk fristet overhodet ikke. Denne gangen skeier jeg ut mer, men skal jobbe for å gå tilbake til de gode, sunne vanene så fort ferien er vel overstått :)
 
Jeg er alltid nøye i hverdagen, men i første trimester må jeg bare spise det som går, for jeg spyr hele tiden. Alt er kvalmt. Så det går mye i lyst brød, pasta o.l. Blir sunnere tilstander når kvalmen gir seg :)
 
Gått opp 2 kg allerede jeg :P Haff, men matlysten har vært helt på styr etter at den værste kvalmen ga seg. Også har jeg ferie! Satse på at hverdagen hjelper :-D
 
Spiser vanligvis forholdsvis sunt, og åt som normalt til uke 5. MEN så kom kvalmen. Så nå tar jeg det jeg orker. Satser på mer normalt kosthold når (hvis?) kvalmen roer seg.
 
Gått opp 2 kg allerede jeg :p Haff, men matlysten har vært helt på styr etter at den værste kvalmen ga seg. Også har jeg ferie! Satse på at hverdagen hjelper :-D

Her også! Føler meg som en dass :P men som med deg håper jeg at ting går seg til og at aktiviteten og kosten blir en annen når ferien er vel overstått :)
 
Back
Topp