Gravid gave.

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Har ei venninne som nettopp ble gravid, og jeg ser hu ikke så ofte og har derfor lyst til å gi henne en gave med nyttige ting når man er gravid. Også gjerne gode råd og tips. (Jeg ser hu ikke så ofte, og føler hu fortjener det). Hu er også bare 9 uker på vei, og kan derfor ikke gi babyting føler jeg.

Hva tenker dere hadde passet? Og hva er deres bedte råd til nygravid kvinne?

Hmm. Beste råd er å ta livet med ro, ikke presse seg for det er ingen som takker deg. Du lager en baby, tross alt. Av ting, ville jeg kanskje gitt en massasje gavekort,manikyr eller gode kremer å smøre ifht strekkmerker. Evt en gravidbukse.

Te, blomster, et hyggelig kort, drops, en bok.
Jeg ville ikke begynt å gi noen råd allerede nå.. Med mindre hun selv ba om det eller har spesielle plager. Feks. Mot kvalme kan man ta B6. Nå vil hun sikkert bare ha noen å glede seg med:)

Jeg ville blitt veldig glad for hjemmebakst, fin vannflaske (man drikker utrolig mye når man er gravid og når man ammer), termokopp til varm drikke, body lotion, gravid bukse og genser (mye fint på h&m), bok hvor man kan skrive om graviditeten og lime inn ul bilder, sånne gravid kort fra Milestone. Så kan du evt kjøpe en liten bamse til babyen.

Hvis ho kan hekle, strikke eller sy så kan du kanskje gi et prosjekt! Utstyr til smokkelenke, stoff til en bukse, osv. Da er det liksom noe ho kan gjøre i tiden framover :)

Hva slags råd tenker du på? De fleste får jo endel råd fra før fra både kjente og ukjente, med varierende mottakelse fra den gravide.

Forslag til gaver er gravidutfyllingsbok, babyutfyllingsbok, ukeblad, sjokolade, koselig kort.

Back
Topp