Gravid fryd!!

Når får man ultralyd? Er det ikke før uke 18 :-o er jo så lenge til!!!
Og hva gjør man på første kontroll i uke 12, kun blodprøver?

Tror d er en helsesjekk :-) blodprøver, veiing av vekt. Sjekk av lunger og hjerte. Fører opp sykdomshistorikk og evt arvelige sykdommer. Måler blodtrykk. Sånne ting tror jeg :-) og formaninger; ikke røyk og alkohol :-P

Tror d er en helsesjekk :-) blodprøver, veiing av vekt. Sjekk av lunger og hjerte. Fører opp sykdomshistorikk og evt arvelige sykdommer. Måler blodtrykk. Sånne ting tror jeg :-) og formaninger; ikke røyk og alkohol :-P

Jeg synes å vente til uke 18 er lenge for å se om alt er bra og at fosteret ikke friskt.. Hvis det ikke er det i uke 18..? Vet ikke om jeg klarer å vente til da, da jeg gjerne vil vite at alt er bra og der er liv... Kun jeg som føler på det?

Jeg synes å vente til uke 18 er lenge for å se om alt er bra og at fosteret ikke friskt.. Hvis det ikke er det i uke 18..? Vet ikke om jeg klarer å vente til da, da jeg gjerne vil vite at alt er bra og der er liv... Kun jeg som føler på det?
Skjønner veldig godt hva du mener! Derfor er det veldig mange som velger å betale for tidlig ultralyd:-)

Min forrige graviditet var jeg heldig med at fastlegen jeg hadde da hadde ultralydapparat. Så jeg fikk se at det var liv i uke 11. Men det er ganske få fastleger som har UL-apparat, har jeg inntrykk av. Om du går til en fast gynekolog kan du høre om å få komme til han eller henne på UL:-)

Jeg skal høre med legen, om hun ikke har det tenker jeg å bestille privat :-) fast gyn har jeg ikke. Hvor langt er du på vei? :-) har du hatt ul undersøkelse?

Gratulerer så mye:) Selv har jeg fortalt det til mange allerede. Det får du nesten kjenne på selv, hva som føles best for dere :)

Gratulerer så mye! :)

Her har jeg holdt stilt ^^ skal fortelle mine foreldre det på fredagen, hvis ultralyden viser frisk og fin spire <3 er da 7+4 uker. Pappa har også bursdag da, og han gleder seg veldig til å bli bestefar. Så fin "bursdagsgave ":)
Ellers skal vi unngå at mange vet det, til etter uke 12:)
Men er opp til hver enkelt når da føles rett å fortelle folk det :D

Var tidlig ute sist, men mistet. Derfor er vi mer forsiktig denne gangen :)

Har fortalt til foreldrene mine og noen av mine nærmeste venninner :) Vet at de ikke sier noe, og det har vert VELDIG godt å ha noen å snakke med det om siden det ikke var helt planlagt :)

Jeg har timen til legen i uke 11. Var uke 14 sist. Det virker som en evighet men det går fint. Måtte inn til legen og fikk høre hjertelyd med doppler i uke 8 sist. Men det er veldig tidlig for å høre noe. Det er jo en grunn til at oul ikke er før ca uke 18.

Back
Topp