Gravid fryd!!

Grattis :D jeg ville fortalt det til de nærmeste (mamma, pappa osv) nå, men vente til 12. uke med å si det til andre :) er ikke før i 12. uke at man regner det for "sikkert" at det går bra. :)

Gratulerer så mye :-D Jeg skal fortelle det uke 9, ( er uke 8 når jeg kommer hjem fra ferien ) klarer nokk ikke å holde det hjemlig lenger. Fortalte det uke 5 sist, men ende i sa. Det var ikke noe ptobelm at andre viste om at det hadde gått galt.

Da jeg var gravid med gutten, fortalte vi det uke 8 :D

Svigersøster fortalte det allerede ved positiv test :D

Last edited:
Gratulerer så mye :-) Jeg har fortalt noen nære venninner, resten får vente mår jeg nærmer meg 12 uker :-)

Så hyggelig:)
Jeg er også akkurat testet positiv, og forts tidlig (uke5), og veeldig lyst til å si det til alle. Men har valgt og kun si det til nærmeste siden jeg sa i januar ..

Godt å se at det er flere i samme situasjon:)

Godt det er flere :-) Gratulerer til alle :-D jeg har fortalt det til min mor og ei nær venninne, det bare måtte deles med noen :p men nå holder jeg det for meg selv til jeg er kommet lengre i svangerskapet :-D har ikke enda gått helt opp for meg at jeg faktisk er gravid!!!

Jeg har også veldig lyst til å fortelle, men jeg tørr ikke fordi jeg stoler ikke på at de "få" jeg kunne ha tenkt meg å si det til, klarer å holde kje*t:( (sist så klarte ikke mamma å ti stille i hvert fall, kjente at det var så skuffende). Så da får jeg bare holde tett litt til, så får alle bare plappre i vei om de så vil det, når nyheten først er sluppet:D

Uffda, ikke kjekt dem ikke holder på hemmeligheten.. Håper dem jeg har sagt det til gjør det.. Mamma er vell den som er mest truende til å ville plapre i vei da hun er så glad, men satser på hun klarer det :-)

Gratulerer.

De tre første gangene jeg ble gravid ventet vi hhv et par timer, et par dager, og ei uke, med å fortelle til de nærmeste. Siste gangen måtte vi få dager senere fortelle at jeg hadde mistet den.

At vi nå holder det for oss selv et par uker mer handler mest om at å fortelle nå bekrefter at vi fortsatt prøver, to år etter at vi mistet. Da vil jeg helst slippe å fortelle at vi mister. Og atter en gang prøve videre mens alle vet. Sitter ikke denne er der mulig vi må gi oss. Mulighetene er litt brukt opp, gyn har ikke mange flere ting å tilby

Så jeg håpet denne blir helt til den er klar. I januar

Gratulerer.

De tre første gangene jeg ble gravid ventet vi hhv et par timer, et par dager, og ei uke, med å fortelle til de nærmeste. Siste gangen måtte vi få dager senere fortelle at jeg hadde mistet den.

At vi nå holder det for oss selv et par uker mer handler mest om at å fortelle nå bekrefter at vi fortsatt prøver, to år etter at vi mistet. Da vil jeg helst slippe å fortelle at vi mister. Og atter en gang prøve videre mens alle vet. Sitter ikke denne er der mulig vi må gi oss. Mulighetene er litt brukt opp, gyn har ikke mange flere ting å tilby

Jeg håper for dere! Ikke gi opp, dette skal gå fint for oss alle ;-)

Gratulerer! Vi venter også vår første, men hadde en spontanabort i oktober. Egentlig så hadde jeg tenkt å vente med å fortelle(gjorde det sist også), men så har jeg kommet frem til at det er like greit å si det. Litt fordi at da jeg mista sist, så var det naturlig for meg å snakke om det (tok det tungt), men jeg føler at da ble det litt dobbelt. For da måtte jeg først fortelle at jeg hadde vært gravid, og så måtte jeg fortelle at jeg hadde mista. Tenker på en måte at det hadde vært enklere om folk hadde visst at jeg hadde vært gravid..Så det er konklusjonen min. Jeg forteller, så får det gå som det går :-)

Gratulerer.

Det kan jeg forstå veldig godt, veldig trist å høre.. Håper alt ordner seg for dere nå <3

Men altså, de to første gangene jeg ble gravid ble det barn.

Så jeg har troen på at dette skal bli

Gratulerer! Vi venter også vår første, men hadde en spontanabort i oktober. Egentlig så hadde jeg tenkt å vente med å fortelle(gjorde det sist også), men så har jeg kommet frem til at det er like greit å si det. Litt fordi at da jeg mista sist, så var det naturlig for meg å snakke om det (tok det tungt), men jeg føler at da ble det litt dobbelt. For da måtte jeg først fortelle at jeg hadde vært gravid, og så måtte jeg fortelle at jeg hadde mista. Tenker på en måte at det hadde vært enklere om folk hadde visst at jeg hadde vært gravid..Så det er konklusjonen min. Jeg forteller, så får det gå som det går :)
Helt enig.. For det er godt å få en ekstra klem når en har mistet..

Hallo:) har et spm? På en app jeg har som heter gravid.. Så sier den at jeg er i uke 5. Mens her på babyverden viser den 4uker. Noen som har opplevd det samme?
Fikk forresten positiv test Igår:) kjempe glad og venter nr 2 :D

Hallo:) har et spm? På en app jeg har som heter gravid.. Så sier den at jeg er i uke 5. Mens her på babyverden viser den 4uker. Noen som har opplevd det samme?
Jeg får også forskjellige uke/dager, så jeg vet ikke helt hva jeg er i selv :p

Jeg er ca 5+3, men det står uke 6. Det er for at jeg nå har begynt på uke 6.
Men jeg har to apper, den ene er jeg 5+3 og den andre 5+5.

Jeg er ca 5+3, men det står uke 6. Det er for at jeg nå har begynt på uke 6.
Men jeg har to apper, den ene er jeg 5+3 og den andre 5+5.
Det skyldes at de ikke regner lik lengde på svangerskapet, det er bare bv sin jeg har funnet som regner med 40+3 som er norsk standard, de andre regner stort sett 40+0 som er WHO/internasjonal standard

Til Android. Til iPhone finnes det en som lar deg sette lengden selv

Back
Topp